۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۶۹۹۳۸
مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی:

صحیح تلاوت نشدن قرآن در بین مسلمانان درد بزرگی است

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: درست و صحیح تلاوت نشدن قرآن در بین مسلمانان درد بزرگی است و این درد در بین شیعیان بزرگتر و در بین طلاب و سربازان امام زمان(عج) نیز فاجعه است، در حوزه علمیه نباید کسی باشد که نتواند قرآن را بخواند.
حجت الاسلام مشرفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی امشب در محفل انس با قرآن که در مدرسه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: محفل انس با قرآن دارای ارزش و شیرینی زیادی است، کرامت حفظ قرآن در آیات پرکاربرد قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه گاهی در بین طلاب حوزه های علمیه مشاهده می شود که روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ضعیف است، گفت: مسؤولان مدارس علمیه برای هر چه بهتر شدن روخوانی و روانخوانی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده اند، نباید طلابی وجود داشته باشند که روخوانی و روانخوانی آن ها ضعیف است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز حرف اول در مدارس استان باید تلاوت قرآن باشد، افزود: اگر در مدت خاصی این روخوانی و روانخوانی حل نشود، این عنوان سربازی امام زمان(عج) و طلبگی از پیشانی طلاب برداشته می شود.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: درست و صحیح تلاوت نشدن قرآن در بین مسلمانان درد بزرگی است و این درد در بین شیعیان بزرگتر و در بین طلاب و سربازان امام زمان(عج) نیز فاجعه است، در این حوزه علمیه نباید کسی باشد که نتواند قرآن را بخواند.

وی با بیان اینکه درمان این درد بزرگ عزم، همت و برنامه است، ادامه داد: اقداماتی در حوزه تلاوت قرآن آغاز شده ولی کافی نیست، تمام طلبه ها و انسان ها باید با قرآن شناخته شوند، ما سرمایه ای غیر از ثقلین، قرآن و معارف نداریم./880/202/ب2

ارسال نظرات