۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۹۸۱۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ترویج مباحث فرهنگی نیازمند کار رسانه‌ای است

محمدپور گفت: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر ایجاد ثبات و آرامش در فضای فرهنگ و هنر کشور است.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست اعضای شورای اطلاع‌رسانی این اداره‌کل با اشاره به اینکه فرهنگ زیر بنای توسعه در حوزه های مختلف است، اظهار داشت: صیانت و ارتقای فرهنگی در واقع حفظ و حراست از همه حوزه های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی است.

وی با بیان این‌که ترویج مباحث فرهنگی نیازمند کار رسانه‌ای است، گفت: رسالت شورای اطلاع رسانی تجزیه و تحلیل اخبار و پایش جریان های فرهنگی است و به طور قطع این پایش با هدف شناسایی به موقع مسائل فرهنگی صورت می گیرد تا با ارائه راهبردها مواجهه صحیح و هدفمند با مسائل داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری در کشور افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر ایجاد ثبات و آرامش در فضای فرهنگ و هنر کشور است و این رویکرد توسط شورای اطلاع رسانی در سطح استان نیز تقویت خواهد شد.

محمدپور گفت: در عصری که پیشرفت حیرت انگیز و پرشتاب تکنولوژی، اخبار را با سرعت حیرت آوری از یک نقطه به نقطه دیگر جهان انتقال می دهد ‍‍ اهمیت خبر و پیام و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست و مجموعه ها و نهادهایی می توانند در این صحنه عرض اندام کنند که از نظر ابزار اطلاع رسانی و نیروهای کارآمد و اطلاع رسانی دقیق و سریع پیشتاز باشند.

وی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و منطقی در عرصه های فرهنگی تصریح کرد: آگاهی در هر جامعه موجب امنیت می شود و پیامد امنیت نیز آسایش و ثبات جامعه است و فعالان عرصه اطلاع رسانی هستند که نقش آگاهی رسانی و افزایش ضریب آسایش و ثبات جامعه را بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین در جلسه اعضای دبیرخانه جشنواره عکس سال ارسباران اظهار داشت: جشنواره عکس سال ارسباران می تواند در شناساندن این ظرفیت ها و معرفی تاریخ و فرهنگ منطقه ارسباران و رشد و شکوفایی این منطقه بسیار مهم و تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: انجمن هنر عکاسی می تواند با ترسیم و تشکیل فضای هنری؛ هنرمندان جوان و پیشکسوتان این حوزه را گردهم آورد که این خود منشأ خدمات بسیاری برای منطقه ارسباران خواهد بود. ظرفیت هایی که در ارسباران و قره داغ وجود دارد، بسیار گسترده است.

محمدپور با اشاره به حدود تاریخی و مرزهای فرهنگی منطقه قره داغ گفت: منطقه قره داغ یک منطقه یکپارچه است که در بین چندین شهرستان توزیع شده است، ظرفیت های بالقوه این منطقه آن قدر جذابیت دارد که می تواند در آنها هم سیاحت شود، هم کار هنری انجام بگیرد.

وی افزود: این حجم عظیم ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و جاذبه های گردشگری بی نظیر سرمایه ای تمام نشدنی است، اگر  انجمن هنر عکاسی از این منظر به موضوع نگاه کند می تواند این سرمایه های عظیم را دستمایه یک سری فعالیت ها قرار دهد. باید دانست که فرهنگ بومی و هنر آذربایجان فخر تاریخی و سرمایه تمام نشدنی است./202/935/ب1

ارسال نظرات