۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۴۶۹۶۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی:

دانش آیت الله واعظ زاده در جهت تقریب مذاهب بالا بود

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله واعظ زاده دانش فراوانی در جهت تقریب مذاهب داشت زیرا در زمان عمر خود مطالعات و جدیت فراوانی برای این امر به خرج داد.
گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم ترحیم آیت الله واعظ‌ زاده خراسانی که بعد ازظهر امروز در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه آیت الله واعظ زاده یک شخصیت کاملا بین‌المللی بود، اظهار داشت: این عالم ربانی در زمان مسؤولیت خود به کشورهای زیادی سفر کرد و با ارتباطات خود فعالیت‌های زیادی در جهت تقریب بین مذاهب اسلامی انجام داد.

وی ادامه داد: آیت الله واعظ زاده دانش فراوانی در راستای تقریب مذاهب داشت زیرا در زمان عمر خود مطالعات و جدیت فراوانی برای این امر به خرج داد، البته این به خاطر این است که او از اساتید برجسته‌ای در رشته‌های مختلف برخوردار بود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: آیت الله واعظ زاده در زمینه فقه، اصول، حدیث و تاریخ بسیار قوی بود، به ویژه در زمینه تاریخ تسلطش بسیار بالا بود، همچنین این عالم بزرگ آشنایی کامل از علمای سلفی داشت و صاحب نظر هم در این راستا بود، به طور کلی باید اشاره کرد وی یک شخصیت جامع و کم نظیر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی با بیان اینکه فوت این عالم ربانی ضایعه دردناکی به شمار می‌رود، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمودند اگر مومن فقیهی از دنیا برود شکافی ایجاد خواهد شد که به سادگی پر نمی‌شود. 

وی در پایان گفت: آیت الله واعظ زاده یکی از شخصیت‌های مهم دینی بود و از خداوند متعال درجات عالی را برای آن مرحوم خواستاریم./202/816/ب1

ارسال نظرات