۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۶۹۶۸۶
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد:

آیت الله واعظ زاده گام بزرگی برای وحدت حوزه و دانشگاه برداشت

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله واعظ زاده گام بزرگی برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه برداشت، اینکه امروز شاهد هستیم دانشگاه فردوسی مشهد از جایگاه علمی و دینی در کنار هم برخوردار است به خاطر حضور و تلاش شخصیت‌هایی چون آیت الله واعظ زاده است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله شیخ محمد واعظ‌ زاده خراسانی که بعدازظهر امروز در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به مرجعیت علمی و سیاسی پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) اظهار داشت: انبیا و ائمه همگی برای دستیابی به هدفی واحد حرکت می‌کردند، در این میان رسالت پیامبر اکرم(ص) نیز برپایی دین و جلوگیری از اختلافات بود.

وی ادامه داد: اقامه دین به معنای فهم درست دین و تلاش برای تبیین معارف و رفتن به سوی قسط و عدالت است، زیرا یک جامعه انسانی مبتنی بر عدالت شکل می‌گیرد، در این میان اقامه دین می‌تواند مراد از مرجعیت سیاسی و علمی پیامبران و اوصیا باشد، در واقع پرداختن به چنین مواردی مبانی اندیشه دینی در جوامع بشری را هموارتر می‌کند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرجعیت پیامبر اکرم (ص) و قرار گرفتن در مسیر درست فهم دین می‌تواند ریشه اختلاف را در جوامع اسلامی از بین ببرد، در واقع آگاهی از این مسائل کمک می‌کند تا اختلافات شکل نگیرد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: قرآن و عترت از سوی پیامبر اکرم(ص) به عنوان مبین آموزه‌های اسلامی معرفی شده است، به همین منظور اگر مبانی قرآن و عترت را در راس کار خود قرار دهیم قطعا مسیر اختلاف و تشتت در جامعه اسلامی بسته می‌شود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله واعظ زاده خراسانی تلاش برای تبیین مرجعیت علمی و سیاسی خاندان پیامبر اسلام بود، مرجعیتی که مبتنی بر قرآن و عترت پیش می‌رود، این عالم وارسته از سال 1321 به حوزه علمیه مشهد رفت و پس از آن به مدت 11 سال برای کسب تحصیل به شهر مقدس قم عازم شد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: این عالم ربانی گام بزرگی برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه برداشت، اینکه امروز شاهد هستیم که دانشگاه فردوسی مشهد از جایگاه علمی و دینی در کنار هم برخوردار است به خاطر حضور و تلاش شخصیت‌های چون آیت الله واعظ زاده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه آیت الله واعظ زاده اولین دبیر کل مجمع جهانی که پس از انقلاب شکل گرفت بودند خطرنشان کرد: این عالم وارسته از تمام توان و ظرفیت علمی خود در جهت تقریب بین مذاهب اسلامی استفاده کرد و در همین راستا کتب متعددی نیز به چاپ رساند.

وی بیان کرد: آیت الله واعظ زاده برای پاسخگویی به نیازهای جامعه فهم لازم را داشت، برای همین امر از عمر خود به خوبی بهره لازم را برد و در جهت خدمت به مردم صرف کرد، این امر هم در پیامی که مقام معظم رهبری برای ایشان ارائه دادند کاملا مشهود بود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاش افراد بزرگی چون آیت الله واعظ زاده برای ایجاد وحدت در جوامع اسلامی گامی بزرگ به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از زشت‌ترین پدیده‌های جامعه اسلامی اختلاف در فهم دین است که عامل آن نیز زیاده‌خواهی می‌باشد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان گفت: با آگاهی و شناخت جایگاه و منزلت قرآن و عترت همواره در زمینه تربیت علمی، دینی و تهذیب نفس می‌توان راه وحدت اسلامی را هموارتر کرد./202/816/ب1

ارسال نظرات