۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۶۹۰۳۶
عضو سابق مجلس خبرگان رهبری:

برخورد شدید با ظالمان نوعی رحمت برای جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ایلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد برخی از مسائل باورها و اعتقادات مردم را ضعیف کند، گفت: امروزه اختلاس ها، حقوق های نجومی و برخی مسائل دیگر، منجر به بدبینی مردم نسبت به بعضی از مسؤولان شده است؛ بنابراین باید با کسانی که به بیت المال خیانت کردند برخورد شود تا این بدبینی از بین برود.
حجت الاسلام محمدی ایلامی

حجت الاسلام و المسلمین رحیم محمدی ایلامی، نماینده طلاب و فضلای استان ایلام در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل تفسیر اسلام رحمانی پرداخت و ابراز داشت: تمام احکام اسلام که دستور می دهد با ظالم مقابله کنید، با مومنان با رحمت برخورد کنید و حقوق غیر مسلمانان در میان خودتان را بدهید، همگی رحمت است.

وی ادامه داد: آنجا که در اسلام آمده با دشمنان محکم برخورد کنید در واقع این غضب نیست، چون این کار سبب می شود آنها کمتر گناه کنند، بنابراین برخورد با ستمگران هم نوعی رحمت برای آنها و جامعه است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در ادامه از داستانی از گلستان سعدی را نقل کرد و ابراز کرد: ظالمی به بزرگی گفت که مرا دعای خیری بفرما او در جواب گفت، خدایا جانش را بستان، ظالم ناراحت شد و گفت این چه دعایی بود که در حق من کردی؟ گفتم دعای خیری بکن، گفت این دعای خیر است هم برای تو هم برای مردم، برای تو خیر است، چون کمتر گناه می کنی و برای مردم هم خیر است، چون از تو آسیب کمتر می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ایلامی تصریح کرد: در جایی پیامبر(ص) به اصحابشان فرمودند همه برادرانتان را کمک کنید هم ظالم هم مظلوم، پرسیدند یا رسول الله کمک به مظلوم می دانیم چگونه است، ولی به ظالم به چه صورت باید کمک کرد، ایشان فرمودند جلوی ظلمش را بگیرید؛ بنابراین جلوی ظلم ظالم را گرفتن هم کمک به خود ظالم است.

وی با اشاره به اینکه تنها نباید یک جهت اسلام را دید، افزود: امر به معرف و نهی از منکر یک از فروع دین است که مرحله آخرش همراه با خشونت است، ولی اگر بعضی از افراد را امر به معروف یا نهی از منکر کنیم فکر می کند که با او ضدیت داریم در حالیکه این کار به نفع او است.

نماینده طلاب و فضلای استان ایلام با اشاره به اینکه در شرایط امروزی اگر ما در مقابل دشمنان ضعیف عمل کنیم، آنها به ما رحم نمی کنند، اظهار داشت: مستکبران اگر احساس کنند ما ذره ای عقب نشینی کردیم با کمال جسارت همه وعده های خود را فراموش می کنند و زیر همه حرفهای خود می زنند، بنابراین نباید در مقابل ظلم سکوت کرد و حرکتی نشان نداد.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند هیچ راه سلطه ای برای کفار بر مومنان قرار نداد، گفت: ما حق نداریم زیر بار ظلمت برویم؛ بنابراین در جایی که دشمنان قلدری می کنند اگر کوتاه بیایم به خودمان ضربه زده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ایلامی در ادامه با اشاره به رهنموده رهبر معظم انقلاب گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب که می فرمایند اسلام رحمانی تفسیر نادرستی از دین اسلام است برداشت کاملا درستی است، در واقع این تفسیر از اسلام تنها یک جنبه از اسلام ناب را مد نظر دارد.

نماینده طلاب و فضلای استان ایلام با بیان اینکه نباید اجازه داد برخی از مسائل باورها و اعتقادات مردم را ضعیف کند، تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه حضور پیدا می کنند بنابراین نباید مشکلات آنها به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ایلامی اضافه کرد: امروزه اختلاس ها، حقوق های نجومی و برخی مسائل دیگر، منجر به بدبینی مردم نسبت به بعضی از مسؤولان شده است؛ بنابراین باید بدون هیچ ملاحظه ای با کسانی که به بیت المال خیانت کردند برخورد شود تا این بدبینی در آنها از بین برود و بیشتر همراهی کنند./875/302/ب3

ارسال نظرات