۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۹۰۴
واکنش آیت الله کعبی به یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر؛

چرا کسی به داد مردم فوعه و کفریا نمی رسد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از سکوت جهانیان در برابر اقدامات تروریست‎ها انتقاد کرد و خواستار نجات مردم فوعه و کفریا سوریه از چنگال تروریست‎ها شد.
آیت ‌الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه‎های علمیه قم چهارشنبه شب در دیدار با منير القبطني استاد دانشگاه زیتونه و رییس مرکز اطلاعات افکار اسلامی تونس، اسلام را امانتی در نزد نسل کنونی دانست و تصریح کرد: علما، اندیشمندان و قانونمداران امت اسلامی باید با شجاعت مردم را از چنگال خوارج دوران نجات دهند.

وی افزود: خوارج فکر و عقیده امت اسلامی را مصادره کرده‎اند و خود را برتر از همه می‎دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‎های علمیه قم سلفی‎ها‎ و تکفیری‎ها را خوارج امت اسلامی در دوران کنونی دانست و تصریح کرد: برخی از کشورهای منطقه نظیر عربستان خوارج را تاسیس کرده‎اند.

وی به وضعیت یمن اشاره کرد و گفت: سکوت در برابر جنایت آل‎سود در یمن جرمی بزرگ است.

کعبی خواستار نجات مردم فوعه و کفریا سوریه شد و اظهار داشت: در حالی بیش از 22 هزار تن در این دو منطقه محاصره شده‎اند و هیچ کس از آن‎ها نامی نمی برد که جریان‎های سلفی مردم فوعه و کفریا را به علت شیعه بودن کافر دانسته و ریختن خونشان را حلال اعلام کرده‎اند.

وی مسؤولیت علمای اهل تسنن در بیان مظلومیت مردم سوریه را سنگین توصیف کرد و بیان داشت: رسانه‎های معاند هیچ گاه اجازه نمی‎دهند که صدای یک عالم شیعه ایرانی به جهانیان برسد اما علمای اهل تسنن می‎توانند از فرصت‎های که دارند برای بیان مظلومیت امت اسلامی استفاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم نجات امت اسلامی از آتش فتنه را واجب خواند و ادامه داد: علما باید مشکلات و بحرانهای مختلف امت اسلامی را حل و فصل کنند.

وی بر ضرورت تبلیغ قرآن کریم تاکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) قرآن کریم را به جهانیان به زبان روز توضیح و تبلیغ کرد./994/پ202/ج

ارسال نظرات