۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۵۷۷

احزاب تونسی خواستار جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

احزاب تونسی پس از ترور محمد الزواری از اعضای گردان های القسام از سوی موساد، خواستار جرم دانستن عادی سازی روابط با این رژیم شدند.
محمد الزواری از اعضای تونسی گردان های قسام

به گزارش خبرگزاری رسا، مساله ترور شهید محمد الزواری مهندس تونسی به دست عوامل موساد، بار دیگر موضوع جرم دانستن هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است و در همین راستا، احزاب و جریان های تونسی خواستار تجدید نظر در پیش نویس قانون مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شده اند. بسیاری از احزاب و جریان های مخالف تونس می گویند که دشمن صهیونیستی و عوامل آن آزادانه در خاک این کشور فعالیت دارند.

اتحادیه کار تونس در بیانیه ای در نشست روز گذشته خود به منظور رسیدگی به پرونده ترور شهید محمد الزواری تصریح کرد که خواستار تجدید نظر در مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در قانون اساسی این کشور است و از تمامی احزاب و جریان های ملی تونس می خواهد با مساله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی مقابله کند.

همچنین فراکسیون های پارلمانی مخالف در تونس خواستار طرح مجدد موضوع جرم دانستن عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی شده اند.

احمد صدیق رییس فراکسیون جبهه خلق تونس در گفت وگو با العربی الجدید گفت که شواهد و قرائن حاکی از آن است که عناصر وابسته به سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در ترور شهید الزواری دست داشته اند و این عناصر پس از عملیات اقدام به پوشش خبری موضوع ترور وی از مقابل منزلش کردند که در اصل این منزل که محل وقوع حادثه بوده باید کاملا محافظت می شد و تدابیر امنیتی ویژه ای در اطراف آن به اجرا گذاشته می شد.

صدیق تصریح کرد که تونس باید از هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خالی باشد و یکی از لازمه های اصلی این مساله این است که عادی سازی روابط در قانون تونس به عنوان یک جرم تلقی شود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عناصر سازمان صهیونیستی موساد روز پنجشنبه گذشته محمد زواری مهندس و دانشمند تونسی را مقابل منزلش در شهر صفاقس در جنوب تونس ترور کرده و به شهادت رساندند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز تاکید کرد که شهید مهندس محمد الزواری که به دست عناصر سازمان جاسوسی برون مرزی رژیم صهیونیستی "موساد" در تونس ترور شد، از اعضای این جنبش و یکی از فرماندهان ناظر بر پروژه پهبادهای قسامی "ابابیل" بود./980/ب102/د

ارسال نظرات