۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۲۳۷
سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان:

رفع معضلات اجتماعی نیازمند رشد مثبت فرهنگ جوامع است

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه فرهنگ عمومی یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه امروز است، گفت: چنانچه فرهنگ جوامع رشد مثبت و فزاینده‌ای داشته باشد تمام مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه مرتفع می‌شود.
حجت الاسلام انصاری راد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نگاه جامعه نسبت به اهمیت و جایگاه فرهنگ عمومی، گفت: بحث فرهنگ عمومی متأسفانه آن‌گونه که باید مورد اقبال عمومی مردم واقع نشده و این بیانگر آن است که باید برای تبیین این حوزه تلاش بیشتری در جامعه صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، بهترین راه برای معرفی و تبیین اهداف فرهنگ عمومی است، افزود: اجرا و پیگیری این مهم نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان عدم تعامل دستگاه‌های فرهنگی با یکدیگر را عامل پدید‌آمدن خسارت فرهنگی در جامعه دانست و ابراز داشت: رشد فرهنگی، ‌مستلزم نظرسنجی و استفاده صحیح از توان نخبگان و متخصصان این علم است.

حجت الاسلام انصاری راد با بیان اینکه رشد فرهنگی جامعه باید شتاب بگیرد، افزود: جان گرفتن دوباره دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با برگزاری جلسات منظم ماهیانه و ورود به جزئیات کار از طریق کارگروه‌های تخصصی راهکار رفع این مشکل است.

وی بیان‌ داشت: متأسفانه فرهنگ عمومی و پرداختن به آن مورد غفلت واقع شده و ما شاهد رشد آسیب‌ها و ناملایمات اجتماعی متنوع در هرمزگان هستیم.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه فرهنگ عمومی یکی از اساسی‌ترین موضوعات جامعه امروز است، اظهار داشت: چنانچه فرهنگ جوامع رشد مثبت و فزاینده‌ای داشته باشد تمام مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام انصاری راد شورای فرهنگ عمومی را موتور محرکه فرهنگ کلان دانست و ادامه داد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در استان برگرفته از عدم توجه به توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ عمومی نیازمند اجرای چند اقدام مجزا هستیم، تصریح کرد: از لحاظ ساختاری بایستی دید شورای فرهنگ عمومی در استان هرمزگان از چه جایگاهی برخوردار است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان اگر چه دارای ساختار است اما به‌ سادگی می‌توان دریافت که تنها با برگزاری چهار جلسه در طول سال، نمی‌توان فرصت‌ها و تهدیدات فرهنگی و اجتماعی استان را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی کرد./851/302/ب2

ارسال نظرات