۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۵۴۸۷
آیت الله مجتهد شبستری:

دامنه تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان وسیع و فراموش نشدنی است

امام جمعه تبریز با اشاره به عمق و دامنه تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان، گفت: این انقلاب به جهت دامنه تاثیرگذاری آن در جهان فراموش شدنی نیست، عظمت و گستردگی جشنهای انقلاب در طول 38 سال نشان از ماندگاری و عمق تأثیر این انقلاب دارد.
آیت الله مجتهد شبستریپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشست سیاستگذاری ایام دهه فجر و نهم دی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی و فراگیر بین مردم بود، اظهار داشت: حضور تمام اقشار در صحنه، وجه تفاوت انقلاب ایران با انقلابهای بزرگ جهان است.

وی انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز انقلابهای دیگر در منطقه و جهان دانست و ادامه داد: در انقراض سلسله سلطنتی و رهبری مرجعیت دینی و الهی و با حضور مردم در عرصه این انقلاب بار دیگر انقلابها متمایز و وجه اختلاف بارزی دارد، در حقیقت می توان گفت این انقلاب یک انقلاب حقیقی بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به عمق و دامنه تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در جهان، خاطرنشان کرد: این انقلاب به جهت دامنه تأثیرگذاری اش در جهان فراموش شدنی نیست، عظمت برگزاری جشنهای انقلاب در طول 38 سال نشان از ماندگاری و عمق تأثیر این انقلاب دارد و هر ساله بر تأثیرگذاری آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه گسترش و عظمت روزافزون راهپیمایی 22 بهمن و حضور تصاعدی مردم در این راهپیمایی دلالت بر تعمیق ریشه های انقلاب و بزرگی آن دارد، گفت: به کوری چشم دشمنان انقلاب و نظام، جشنهای بزرگداشت باید هر سال باشکوه تر از سالهای و مردمی تر برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حماسه مردم در ۹ دی و مهر اتمام بر فتنه ۸۸، ابراز داشت: نهم دی نماد بصیرت و آگاهی ملت ایران بود که به تقویم روزهای ماندگار و تاریخی انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد و نشان داد که مردم ایران بر سر اعتقادات و اررزشهای نظام اسلامی با کسی شوخی ندارند.

وی با بیان این ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ ادعایی دور از واقعیت بود، گفت: چگونه در اختلاف ۱۰ میلیونی امکان تقلب وجود دارد، در نظام اسلامی ایران امکان تقلب وجود ندارد و در این انتخابات چگونه با فاصله آرای 10 میلیون می توان ادعای تقلب کرده و کشور را چند ماه با مشکل مواجه کرد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: ادعای تقلب و اعتراض به نتایج انتخابات در کشورهای دارای نظام دوحزبی مانند آمریکا عادی است، اما در نظام اسلامی این امر غیرممکن است، اما مشکل دیگر آن بود که مدعیان تقلب از راه غیر قانونی و بدون اثبات ادعای خود مردم را به خیابانها کشاندند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ در حقیقت یک فتنه بود و هدف آن براندازی نظام اسلامی ایران بود، افزود: طبق شواهد و قراین موجود مشخص شد که بیگانگان در این فتنه دست داشتند و تلاش می کردند که نظام اسلامی ایران را براندازی کنند، اما با هوشمندی و هوشیاری ملت و مدیریت رهبر انقلاب این توطئه نیز با شکست مواجه شد.

آیت الله مجتهد شبستری اهانت به عزاداری عاشورا و رهبر انقلاب را از مصادیق بارز فتنه دانست که برای همه عیان شد، افزود: توهین به مقدسات دینی، ارزشهای عاشورایی و انقلابی در حقیقت نشان داد که این جریان یک فتنه بود و تأکید رهبر انقلاب بر فتنه به خاطر همین امر بود.

وی ادامه داد: یک حرکت مردمی در این راستا لازم بود که مردم تبریز با حرکت عظیم هشتم دی ماه به خیابان آمدند و سبب خلق ۹ دی شدند، این افتخار باید به عنوان «روز بصیرت و میثاق با ولایت» زنده بماند و آن هم با برگزاری مراسمات سالانه میسر خواهد شد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات