۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۶۵۴۱۲
معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

نمازجمعه کارگاه آموزش فرهنگی و اجتماعی است

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان این مطلب که نمازجمعه کارگاه آموزش فرهنگی و اجتماعی است، گفت: محیط سازی سالم فرهنگی از کارکردهای قرارگاه نمازجمعه است تا نور ایمان و بصیرت در جامعه ترویج شود.
معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد معاون ‌آموزش و پرورش در همایش نمازجمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید علی ساداتی، معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، امشب در مراسم اختتامیه همایش نمازجمعه قرارگاه فرهنگی و تحقق شعار سال در اردوگاه دانش آموزی مازندران در مشهد مقدس، با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش در جهت فرهنگ دینی و به ویژه در عرصه فریضه نمازجمعه، گفت: مازندران دارای بیش از 500 هزار دانش آموز است که در 400 مدرسه مشغول تحصیل هستند و این یک فرصت و ظرفیتی مناسب برای تبیین فرهنگ دینی و آشنایی آنها با گفتمان نمازجمعه است.

وی با اشاره به همکاری های میان آموزش و پرورش و ستادهای نمازجمعه استان مازندران در جهت اعزام دانش آموزان به نمازجمعه، افزود: امروز یکی از دغدغه های مهم جامعه ما در حوزه تربیت دینی است و باید عزمی جدی و منسجم برای تبیین فرهنگ اسلامی به ویژه از سوی متولیان فرهنگی دیده شود.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی، خاطرنشان کرد: توجه به اینکه امور فرهنگی باید در اولویت برنامه قرار گیرد و آموزش و پرورش نیازمند همراهی و کمک همه متولیان حوزه فرهنگ است.

وی ادامه داد: هماهنگ سازی، ترویج نیازهای جامعه، بصیرت افزایی و جهت دهی فرهنگی نیاز مهم دانش آموزان امروز است.

ساداتی به تلاشهای هوشمندانه و علمی دشمنان در جنگ نرم علیه نظام اسلامی پرداخت و تذکید کرد: متأسفانه سن آسیب های اجتماعی در جامعه ما کاهش یافته است و آینده کشور به شدت از سمت دشمنان در حوزه جنگ نرم تهدید می شود.

وی افزود: یکی از برنامه های دقیق دشمنان سست کردن بنیان خانواده است و آنها هر روز برنامه های خود را در حوزه جنگ نرم به روز رسانی می کنند که از جمله آنها ورود دقیق در شبکه های اجتماعی و ساخت مواد جدید مواد مخدر است.

عضو شورای آموزش و پرورش مازندران نمازجمعه را قرارگاه فرهنگی مهم دانست و گفت: قرارگاه فرهنگی نمازجمعه در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی ورود کند.

وی خواستار برنامه های مشترک میان ستاد های نمازجمعه و آموزش و پرورش شد و اظهار داشت: نمازجمعه کارگاه آموزش فرهنگی و اجتماعی است و برنامه های مدونی در حوزه اشاعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تقویت بنیان خانواده طرح ریزی شود.

ساداتی ادامه داد: محیط سازی سالم فرهنگی باید از کارکردهای قرارگاه نمازجمعه باشد تا نور ایمان و بصیرت در جامعه ترویج شود./1313/202/ب2

 

ارسال نظرات