۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۴۶۴۱۷۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

پاسداری از مرزهای ایمان و عقیده ویژگی با‌رز آیت الله فاضل بود

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی یکی از مرزداران و مرزبانانی است که از مرزهای ایمان و عقیده پاسداری می کرد، گفت: از جمله مهم ترین ویژگی های وی اهمیت به علم آموزی و تحصیل و کوشش در راه تفقه در دین بود.
حسین تقی پور

حجت الاسلام تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، ضمن تسلیت عالم ربانی و دانشمند دینی آیت الله محمد فاضل استر آبادی، اظهار داشت: عالمان دین در عصر غیبت دارای مسؤولیت های خطیری هستند که یکی از مهم ترین این وظایف نشر دین و هدایت جامعه به سوی سعادت و کمال حقیقی است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که آیت الله فاضل زاهد و عالم به معنای واقعی بود که همه را مجذوب خود می کرد، گفت: کمک به فقرا و مستمندان از دیگر ویژگی های بارز اخلاقی وی بود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که علم و دانش، تقوا و جهاد فی سبیل الله را از جمله خصوصیات انسان های برتر و ممتاز بیان کرد و گفت: آیت الله فاضل(ره) در علم و دانش، زهد و تقوا بر دیگران امتیاز و برتری داشت.

وی افزود: در روایات فراوانی است که عالم دین شناس و فقیه اگر در مسیری که اهل بیت(ع) مشخص کرده اند گام بردارد و با استقامت و مجاهدت بتواند به تربیت آحاد جامعه اسلامی بپردازد زندگی و حیات او برای ابلیس، دشمنان خدا، کافران و مستکبران سخت تر از هزار عابد است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: فقیه و عالم دین شناس که با تعلیم، نیازمندی های دینی ایتام اهل بیت(ع) را نجات می دهند بیش از هزار عابد سبب سختی و ناراحتی ابلیس است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که همت عابد صرف خویش است و عالم در کنار رسیدن به خود به نفوس از بندگان نیز اهتمام دارد، ادامه داد: یک عالم می تواند حیات او به گونه ای باشد که زندگی برای استکبار و برای جبهه دین ستیز سخت و ناگوار باشد و این گونه عالمان هر جا که باشند خار چشم دشمنان هستند و با جبهه دین سیتز مقابله می کنند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که علمای شیعه مرزداران مرزهای ایمان هستند و در برابر ابلیس و پیروانش به مرزداری می پردازند، تصریح کرد: این گونه انسان ها انسان هایی هستند که اگر رشد پیدا کنند در حوزه های دینی و اسلامی می توانند مستضعفان را نجات دهند.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی یکی از مرزداران و مرزبانانی است که از مرزهای ایمان و عقیده پاسداری می کرد، خاطرنشان کرد: از جمله مهم ترین ویژگی های ایشان اهمیت به علم آموزی و تحصیل و کوشش در راه تفقه در دین بود.

امام جمعه گتاب بابل خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) روحانی زاده ای بود که در نجف اشرف متولد شد و رشد و تحصیل کرد و زمانی که در نجف بود برای تهیه کتاب فرش زیرپایش را می فروخت تا کتاب تهیه کند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که دومین ویژگی آیت الله فاضل هجرت ایشان بود، تصریح کرد: این عالم وارسته با هجرت از نجف اشرف و استقرار شهرستان بابل به تربیت نفوس و طلاب و ارشاد جامعه مؤمنان پرداختند.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که از دیگر ویژگی های آیت الله فاضل(ره) زندگی زاهدانه و دوری از دنیا بود، خاطرنشان کرد: ایشان همواره می گفتند هیچ گاه برای روزی و مال دنیا نترسیدم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله فاضل(ره) هر چه داشتند در راه تبلیغ دین و تربیت طلاب صرف کرد، تصریح کرد: همه عمر بابرکت این شخصیت ارزشمند در راه حفظ دین و پرورش سربازان حضرت ولیعصر(عج) سپری شد.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که آیت الله فاضل(ره) مطیع محض ولایت فقیه بودند، گفت: ایشان به عنوان یکی از عالم دین شناس از جانب داران و مدافعان حقیقی ولایت فقیه بود و در این مسیر با کسی تعارف نداشت.

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) در دفاع از شخص ولی فقیه از هیچ کاری فرو گذار نکردند، بیان داشت: دفاع ایشان از رهبر معظم انقلاب اسلامی تا به آنجایی بود که وقتی در محضر وی حضور پیدا می کردیم به ما نصیحت می کردند تا برای رهبر دعا کنیم.

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت بابل با اشاره به این که صبر فوق العاده از دیگر ویژگی های بارز آیت الله فاضل(ره) بود، تصریح کرد: ایشان همواره در مسائل و مشکلات مختلف صبور بودند و با توکل به خدا مسائل را پیش می برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه داری و تربیت نیرو از خصلت های دیگر ایشان است، ادامه داد: ایشان حتی لحظه ای از حوزه و طلاب فاصله نگرفتند و تا آخرین لحظه عمر خود در کنار و همراه طلاب مدرسه بودند و  هیچ گاه کرسی تدریس را تعطیل نکرد.

مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که عالمان دو نوع هستند که بعضی هیچ اثر و تألیفی ندارند، ادامه داد: اما بعضی از علما افزون بر اینکه درس خوانده اند به تألیف و تعلیم پرداخته اند و به تربیت نفوس پرداخته اند که آیت الله فاضل از جمله این علما بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله فاضل در طول 40 سال مدیریت و تدریس در حوزه بیش از پنج هزار طلبه را پرورش و به جامعه اسلامی تحویل داد، تصریح کرد: مدیریت این عالم وارسته در حوزه، تأثیر بسیار خاصی در پرورش طلابی انقلابی و با سواد داشت./302/950/ب1

ارسال نظرات