۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۹۸۰
آیت الله طه محمدی:

حقیقت نماز باید برای مردم تبیین شود

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی درباره اهمیت نماز در جامعه گفت: باید حقیقت نماز را به مردم نشان داد و این امر محقق نمی شود مگر آن که همه مسؤولان و رسانه ها در این زمینه همکاری کنند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در اجلاس نماز که با موضوع نقش نماز در کاهش اسیب های اجتماعی برگزار شده بود با اشاره به اهمیت توجه به نماز گفت: در باب اهمیت نماز همین بس که از فروع دین است.

وی در ادامه با اشاره ه نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر ما نماز را به صورت دقیق به مردم معرفی کنیم دیگر افراد جامعه به سوی انحرافات نخواهند رفت.

امام جمعه همدان با شاره به مشکلات اعتقادی در جامععه گفت: در جامعه متاسفانه با مقوله نماز دو گونه برخورد می شود که نخست برخی افراد تارک الصلاه و برخی افراد ضایع الصلاه هستند.

وی ادامه داد: افراد ضایع الصلاه کسانی هستند که نماز را سبک می شمارد و حق نماز را آنچنان که باید ادا نمی کنند و این امر بسیار مهم و دقیق است.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: نتیجه نماز با اخلاص خودباختگی انسان در برابر ذات الهی است و به همین دلیل است که نماز باید همراه با خضوع و خشوع باشد.

وی با اشاره به جایگاه نماز در سعادت جامعه ابراز داشت: نماز مخلصانه انسان را تا اوج ملکوت بالا می برد و در ای راه نباید از مقدمات نماز که همان وضو، اذان و اقامه است غافل شد.

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی درباره اهمیت نماز در جامعه گفت: باید حقیقت نماز را به مردم نشان داد و این امر محقق نمی شود مگر ان که همه مسؤولان و رسانه ها در این زمینه همکاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر جامعه نسبت به نماز واقعی توجه یژه داشته باشد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و باید دانست که یک رکعت نماز مقبول طبق روایات انسان را به بهشت می رساند./979/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات