۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۶۳۴۵۶
امام جمعه شهرضا:

حفظ ارزشهای دینی و انقلابی مهم ترین رسالت بسیج است

امام جمعه شهرضا گفت: امروز حفظ ارزشهای دینی و انقلابی مهم ترین رسالت بسیج است، بسیجیان باید همانند گذشته با پیروی از ولایت فقیه زمینه حفظ، اعتلا و نشر این ارزشها را فراهم کنند.
هفته بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز در همایش بزرگ مدافعان حرم که در جمع بسیجیان این شهرستان و به مناسبت فرا رسیدن پنجم آذر و سالروز تشکیل بسیج در سالن شهید طحانی شهرضا، برگزار شد، عنوان کرد: امروز تفکر بسیجی به عنوان تفکر غالب در جهان اسلام و در بین انسانهای آزاده و آزادیخواه مورد قبول قرار گرفته است.

وی با اشاره به  بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری بر لزوم انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید فرموده‌اند، از نظر ایشان انقلابی‌گری به معنای پایبندی به اصول اسلام ناب محمدی(ص) است که هر فرد مؤمن و متعهدی باید این اصول را در وجود خود داشته باشد.

امام جمعه شهرضا در تشریح ویژگیهای انقلابی‌گری از دیدگاه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: پایبندی به اصول و ارزشهای اسلامی یکی از مهمترین نشانه‌های انقلابی بودن است، البته این ویژگی مقطعی نیست و باید در طول زمان در وجود افراد استمار داشته باشد، نباید اجازه دهیم ارزشهای انقلابی و اسلامی در جامعه کمرنگ و مورد غفلت واقع شود، بسیج وظیفه دارد به عنوان یک نیرو انقلابی برای ترویج مبانی دینی در جامعه تلاش کند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: یک فرد انقلابی باید برای تحقق آرمانهای انقلابی در جامعه تلاش کند، افرادی که می‌خواهند با آرمانهای انقلاب آشنا شوند باید همواره وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) را در دسترس داشته و مورد مطالعه قرار دهند زیرا تمامی مبانی اسلامی و انقلابی در این متن مورد اشاره و تأکید قرار گرفته است.

وی پایبندی به استقلال همه جانبه و تلاش برای تحقق آن را از جمله دیگر ویژگیهای افراد انقلابی داشنت و افزود: استقلال باید در همه جوانب فرهنگی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی باشد، امروز کشور ما در امنیت و اقتدار کامل قرار دارد تا جایی که این امنیت دشمنان ما را نیز حیرت زده کرده است زیرا آنان انتظار داشتند ایران نیز در آتش فتنه‌های منطقه گرفتار شود.

امام جمعه شهرضا دشمن شناسی و بصیرت را نیز از جمله دیگر شاخصه‌های انقلابی‌گری برشمرد و اظهار کرد: حساسیت در برابر دشمن و شناخت نقشه‌ها و توطئه‌های آن برای یک فرد انقلابی ضروری است، امروز مهمترین دشمنان جهان بشری و جهان اسلام آمریکای جنایتکار و صهیونیست بین‌الملل است؛ ملت انقلابی باید دشمن را بشناسد و برنامه‌های آینده آنها را مورد تحلیل قرار دهد و برای مقابله با آنها آماده باشد، امروز بسیج برای مقابله با تفکر استکباری آمریکا وارد عمل شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب هر فردی که به آمریکا اعتماد کند خطای بزرگی کرده و به زودی نتایج آن را مشاهده خواهد کرد.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: تقوای سیاسی نیز از جمله ویژگیهای مهم افراد انقلابی است اما این تقوا با تقوای فردی متفاوت است، به تصریح قرآن کریم تقوای فردی ما را از آتش دوزخ و گناه باز می‌دارد امام تقوای سیاسی به معنای شناخت راه و هدف ولایت فقیه و آگاهی درباره دشمنان و دسیسه‌های آنها و آمادگی مقابله با آنان است.

وی بیان کرد: امروز ایجاد امید به آینده در بین مردم، رفع موانع اشتغال و ازدواج جوانان از جمله مهمترین نیازهای اجتماعی است که مسؤولان باید با رویکرد انقلابی برای برطرف کردن آنها تلاش کنند؛ حضرت علی(ع) باوجود دشمنیهای بسیاری که بر علیه ایشان انجام شد، در طول دوران حکومتشان، فقر را در جامعه از بین بردند و هدف از قبول ولایت بر مردم را اصرار آنها و ایجاد زمینه مناسب برای برقراری عدالت اجتماعی عنوان کردند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: عربستان سعودی به دنبال ارائه تحلیل سیاسی از این رویداد بزرگ است در حالی که این کشور مانع برگزاری مناسک حج برای حجاج ایرانی شد و از سوی دیگر داعش وسلفیها در نتیجه حمایتهای این کشور ایجاد شده و سبب جنایتهای زیادی در منطقه شده‌اند./868/202/ب3

ارسال نظرات