۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۶۲۲۶۷

احتمال ازسرگیری گفتگوهای آشتی ملی در قاهره

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی از توافق هیات این جنبش با مسئولان مصری بر سر دعوت از گروه های فلسطینی برای ازسرگیری گفتگوهای آشتی ملی در قاهره خبر داد.
 جهاد اسلامی


به گزارش خبرگزاری رسا، داود شهاب در گفت و گو با المیادین اظهار داشت که در جریان سفر هیات جهاد اسلامی به مصر طرفین توافق کردند که از گروه های فلسطینی برای ازسرگیری قریب الوقوع گفت و گوهای آشتی ملی در قاهره دعوت به عمل آید. وی پیش بینی کرد که دعوت از گروه های فلسطینی برای سفر به مصر پس از برگزاری کنگره هفتم فتح در رام الله در اواخر ماه جاری صورت گیرد.

شهاب بر اهمیت نقش و جایگاه قاهره در مساله فلسطین تاکید کرد که مصر همواره در تلاش برای برگزاری گفت و گوهای آشتی ملی میان گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقش و جایگاه مصر در فلسطین تنها محصور در بعد انسانی نیست، تاکید کرد که باید تمامی دغدغه ها و نگرانی های مصر از میان برداشته شود تا این کشور به بهترین شیوه به مسوولیت های خود در قبال فلسطین عمل کند.

سخنگوی جهاد اسلامی در رابطه با موضع جنبش فتح در قبال طرح 10 ماده دکتر رمضان شلح دبیر کل این جنبش برای خروج از بحران و وضعیت نابسامان کنونی فلسطین افزود که این جنبش با ازسرگیری گفت و گوها با استناد به طرح شلح موافقت کرده است.

 لازم به ذکر است که هیاتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست دکتر رمضان شلح و زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی و معاون وی طی روزهای گذشته به منظور بحث و بررسی آخرین تحولات فلسطین به ویژه طرح 10 ماده ای جهاد اسلامی به قاهره سفر کرده و با شماری از مسوولان مصری در همین راستا دیدار و گفت و گو کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات