۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۶۱۸۸۵
استاد حوزه علمیه:

کسب مقام در جامعه اسلامی نباید موجب ‏امتیازات خاص شود

حجت الاسلام آل داوود با انتقاد از حقوقهای نجومی و تبعیض در ادارات، گفت: کسب مقام در جامعه اسلامی نباید موجب ‏امتیازات خاص شود، گرفتن منصب در جمهوری اسلامی رفتن به جایگاه خدمت و نوکری خلق است‏، گاهی مردم با رفتار خود از مدیران فرعونها و افراد متکبر می سازند، منیت و کبر اقتدای به شیطان است.
غرور و تکبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، استاد حوزه علمیه، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: متأسفانه امروزه اگر در ادارات به اتاق مدیران برویم می بینیم که اسباب پذیرایی به بهترین نحو فراهم است، اما در سایر نقاط این امکانات وجود ندارد، کسی هم که وارد اتاق مدیر می شود اگر او را قابل بدانند تعارف می کنند، در غیر اینصورت تعارف نخواهند کرد و این تبعیضات وجود دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در بحث حقوقهای نجومی دیدیم که عده ای گفتند اینها قانونی است اما عرف جامعه آن را نمی پذیرد و اینگونه توجیه کردند، کسب مقام و پست مدیریتی در جامعه اسلامی در واقع رسیدن به مقام خادمی ملت و امت اسلامی است و نباید موجب امتیازات خاص و تبعیض در جامعه شود.

گرفتن منصب در جمهوری اسلامی رفتن به جایگاه خدمت و نوکری خلق است

وی افزود: گاهی شخصی دوست ما بوده و با ما در همین مسجد نشست و برخاست داشته اما بعدها منصبی گرفته و الان وقتی که می خواهد به همین مسجد بیاید، خود ما برای او بنر خوش آمدید می زنیم و اسباب تشریفات ویژه را فراهم می کنیم، باید همه بدانند که گرفتن پست در جمهوری اسلامی رفتن به جایگاه خدمت و نوکری خلق است.

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: گاهی شخصی با نیت خیر و برای مجاهدت در راه خدا منصبی را برای خدمت به خلق می پذیرد و می خواهد تا خادم ملت باشد، اما خود مردم کاری می کنند که همان شخص بعد از مدتی باد می کند و احساس غروز می کند و خیال می کند از سایر مردم بالاتر است و مردم زیر دست او هستند، گاهی اقدامات و طرز تفکر اشتباه مردم سبب می شود تا مسؤولان دچار کبر شوند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اطرافیان و مردم می توانند با رفتار خود از مسؤولان و مدیران فرعونها بسازند، شخصی نزد پیامبر اسلام(ص) آمد و کاری داشت، پیامبر(ص) پرسیدند که «کیستی»، جواب داد «منم»، گاهی «منم» بوی تکبر می دهد، پیامبر(ص) برآشفتند و فرمودند شیطان رجیم یک بار گفت «من» و گفت که من از آدم بهترم و ملعون و مطرود شد.

وی تصریح کرد: حضرات معصومین(ع) با آن مقام  والا هیچ گاه «من» نمی گفتند، بارها به ایشان توهین شد، اگر اباعبدالله(ع) این همه دغدغه دارند، همه اش برای دین است و خودشان را فدای دین خدا می کنند، «من» کلام شیطان است، شیطان گفت «من بهتر از آدم هستم» ، اگر من هم هنگامی شروع کردم به «من» گفتن، باید بدانم که مقتدای من شیطان شده است./869/202/ب2

ارسال نظرات