۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۶۱۶۸۳
حجت الاسلام حسنی حلم:

نهادینه سازی فرهنگ نماز نیازمند عزم جمعی در جامعه است

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به لزوم عزم جمعی برای فرهنگ نماز در جامعه، گفت: همه ارگان ها باید برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنند که اوقات نماز برای کارکنان خود محفوظ باشد.
حجت الاسلام حسنی حلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، رییس ستاد اقامه نماز استان همدان عصر دوشنبه در اجلاس شهرستان نماز که در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز، گفت: توجه به نماز و مقوله نهادینه سازی آن در جامعه سبب سلامت روانی جامعه است.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره نماز، گفت: رهبر معظم انقلاب هم درباره نماز توصیه های مکرر دارند و می فرمایند که از همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ نماز استفاده شود.

حجت الاسلام حسنی حلم در ادامه خاطرنشان کرد: برای ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جامعه استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت هنری و رسانه ای امری ضروری است.

وی آموزش را نقطه اصلی ترویج فرهنگ نماز در جامعه دانست و گفت: در نهادینه سازی فرهنگ نماز در جامعه به ویژه نسل جدید وظیفه آموزش و پرورش بسیار مهم و اثرگذار است.

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان تصریح کرد: در زمینه آموزش نماز باید از ظرفیت روحانیت استفاده حداکثری کرد و از این روش به تبیین و تشریح فلسفه نماز پرداخت.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه باید همه نهادها گام بردارند و این در حالی است که بسیاری از ادارات اوقات جلسات خود را در وقت نماز قرار می دهند.

حجت الاسلام حسنی حلم از برگزاری اجلاس استانی نماز در هفتم آذرماه در همدان خبر داد و گفت: همه تلاش دست اندرکاران این است که خروجی قابل دفاعی برای جامعه داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به لزوم عزم جمعی برای فرهنگ نماز در جامعه افزود: همه ارگان ها باید برنامه خود را به گونه ای تنظیم کنند که اوقات نماز برای کارکنان خود محفوظ باشد./979/202/ب2

ارسال نظرات