۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۱۶۷۹
امام جمعه همدان:

فرهنگ نماز در جامعه تبیین و تشریح شود

آیت الله طه محمدی گفت: بسترهای مطالعاتی درباره نماز به صورت مشروح انجام شده و بایستی این مطالب برای مردم تبیین و تشریح شود تا فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت ‌الله غیاث ‌الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری عصر دوشنبه در اجلاس نماز که در دانشکده علوم قرآنی ملایر برگزار شد با اشاره به جایگاه نماز در سعادت جامعه، گفت: توجه و اهمیت دادن امام حسین(ع) به نماز نشان از جایگاه آن در سعادت بشریت دارد.

وی با اشاره به برخی آیات قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم بارها از نماز اسم برده است و بی شک به دنبال همه این تاکید ها رمز و راز الهی وجود دارد.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان این که اخلاص در نماز سبب عروج انسان به ملکوت می شود، گفت: افرادی که به این مرتبه از اخلاص و عرفان رسیده اند به واسطه نماز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بسترهای مطالعاتی درباره نماز به صورت مشروح انجام شده و بایستی این مطالب برای مردم تبیین و تشریح شود تا فرهنگ آن در جامعه نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: وقتی بسترهای فرهنگی درباره نماز در جامعه نهادینه شود دیگر شاهد اموری مانند ترک نماز و بی توجهی به آن در جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان این که امروز در جامعه بی توجهی به مقوله نماز یکی از مشکلات بزرگ محسوب می شود، گفت: بی توجهی به نماز و عدم تبیین فلسفه نماز در جامعه معضلی بزرگ است.

آیت الله طه محمدی با اشاره به این که همایش هایی که در این زمینه برگزار می شود باید هدف دار و با محتوا باشد، گفت: نتایج این همایش ها و اجلاس باید به صورت ملموس به دست مردم برسد.

وی در پایان با اشاره به وظیفه حوزه های علمیه در این زمینه، ابراز داشت: حوزه های علمیه و مبلغان بایستی در زمینه ترویج و تبیین معارف و حقیقت نماز در جامعه اهتمام خود را به کار گیرند./979/202/ب2

 

ارسال نظرات