۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۱۵۶۵

بازچاپ کتاب «زن در داستان‌های قرآن» در قاهره

چاپ جدید کتاب «المرأة‌ في القصص القرآني»(زن در داستان‌های قرآن) به همت مؤسسه انتشارات، ترجمه و توزیع «السلام» قاهره منتشر شد.
قاهره

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «زن در داستان‌های قرآن» در قاهره  به همت مؤسسه انتشارات بازچاپ شد. این کتاب به قلم «احمد بن محمد الشرقاوی»، استاد تفسیر و علوم قرآن دانشگاه الازهر نوشته شده است.

این کتاب به شرح، تحلیل و بررسی داستان‌ زنانی که نام‌ آن‌ها در قرآن ذکر شده، پرداخته است که از جمله این زنان می‌توان به «حضرت حوا»، «همسر حضرت نوح(ع)»، «همسر فرعون»، «همسر عزیز مصر»، «حضرت مریم بنت(س)» و «أم جمیل همسر ابولهب» اشاره کرد.

این کتاب، نقش و جایگاه زن در اسلام و احکام مربوط به زنان را تبیین کرده و به شبهات دشمنان اسلام درباره موضع دین مبین اسلام نسبت به زنان پاسخ داده است.

در این کتاب آمده است: «دشمنان اسلام با عناوین و شعارهای پر زرق و برق و ادعاهای واهی و دروغین همچون برابری، آزادی، پیشرفت و تمدن تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش و زنان را به سمت و سویی بکشانند که عواقب و پیامدهای ناگوار دارد.

به نوشته ایکنا، این کتاب از طریق تشریح جایگاه زن در اسلام و با بهره‌گیری از داستان‌های ذکرشده درباره زنان در قرآن که از زمان آغاز آفرینش تا وفات پیامبر گرامی(ص) را شامل می‌شود به این ادعاهای کذب دشمنان پاسخ می‌دهد.

بنابراین گزارش، کتاب «زن در داستان‌های قرآن» همچنین به اسرائیلیات (اصطلاحی در علوم اسلامی، به‌ویژه در زمینه تفسیر و علوم حدیث است و دسته‌ای از روایات و قصص و مفاهیم است که در قرآن و از احادیث نبوی نیست، بلکه از تعالیم و کتب امت‌های پیشین به‌ویژه یهود (بنی اسرائیل) و مسیحیت (نصاری) وارد روایات اسلامی شده‌اند) که در برخی از کتب تفسیر درز کرده را شرح داده است./982/ب102/د

ارسال نظرات