۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۶۱۳۲۴
حجت الاسلام غروی:

وهابیت در مرزهای ما با تمام توان در حال فریب دادن مردم است

استاد حوزه علمیه گفت: امروز شیعه مظلوم است و باید برای آن کار کرد، در نوارهای مرزی ما وهابیت در حال کار کردن است، باید در مقابل داعش و وهابیت که می‌خواهند نظام اسلامی را از بین ببرند ایستاد و مبارزه کرد.
وهابیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدعلی غروی استاد اخلاق بعدازظهر امروز در مراسم ختم حجت الاسلام شجونی که در مسجد جامع بازار برگزار شد با اشاره به اینکه برای شناخت مکتب تشیع و فرهنگ آن باید از یک مثلث سه زاویه آن را بررسی کرد، اظهار داشت: در واقع تشیع شامل مکتب استدلال، مکتب مسؤولیت و مکتب مبارزه است.

وی ادامه داد: شیعه مکتب استدلال است به این معنا که همه فرهنگ اسلام و تشیع بر مبنای قانون است، به همین منظور خداوند پیامبر را بر انسان‌ها فرستاد، پیامبر برای امر به معروف، نهی از منکر، حلال کردن آنچه پاک و حرام کردن آنچه ناپاک است آمدند، در واقع پیامبر آمد تا زنجیره خرافات را از مردم بردارد.

استاد اخلاق با اشاره به مکتب مسؤولیت خاطرنشان کرد: در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین شجونی پس از آن که به عنوان نماینده مردم کرج وارد مجلس شد در سخنرانی معروف گفت: من همانند برخی بروی این صندلی نچسبیدم و به جای پست برای من انقلاب مهم است، خیلی از افراد هنوز از سموم طاغوت در این نظام هستند و به دنبال کارشکنی می‌باشند و دین ما مسؤولیت مقابله با این افراد را بر دوش ما گذاشته است.

حجت الاسلام غروی یادآور شد: برخی از صراحت کلام حجت الاسلام والمسلمین شجونی ناراحت بودند، زیرا ایشان معتقد بود هر جایی که بتواند به نظام کند وظیفه دارد این کار را انجام دهد و این نوع خدمت کردن را مسؤولیت خود می‌دانستند، ایشان 65 سال در خط امام راحل بودند و این نشان می‌دهد که شخصیتی مسؤولیت‌پذیر بودند.

وی تاکید کرد: ایشان 25 بار در راه انقلاب زندانی شدند و این نشان می‌دهد که برای این کشور و نظام تلاش کردند و مسؤولیت خود را انجام دادند، حجت الاسلام والمسلمین شجونی با شهامت در مقابل نظام طاغوت ایستادگی می‌کردند و آنچه اسلام با عنوان مبارزه با استکبار بیان می‌کند به شکل واقعی انجام می‌دادند.

استاد اخلاق افزود: تشیع دارای مکتب مبارزه است، به این معنا که شیعه مبارزگر است و ترسی از هیچ چیز ندارد زیرا هدف‌اش مشخص است، حجت الاسلام والمسلمین شجونی یکی از نمونه‌های شیعه مبارزگر است، ایشان در عین شوخ طبعی مبارزه خود را کنار نمی‌گذاشت.

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: نخستین کسی که در تاریخ اسلام در مقابل استکبار مبارزه کرد حضرت زهرا(س) بودند که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در خطبه زیبا در مسجد کار خود را آغاز کرد و در این راه سیلی خوردند و پشت درب پهلوی ایشان را شکستند و به شهادت رسیدند و پس از ایشان این وظیفه بر دوش ائمه گذاشته شد.

وی در پایان گفت: امروز شیعه مظلوم است و باید برای آن کار کرد، در نوارهای مرزی ما وهابیت در حال کار کردن است، باید در مقابل داعش و وهابیت که می‌خواهند نظام اسلامی را از بین ببرند ایستاد و مبارزه کرد، دشمن به خوبی در حال برنامه‌ریزی بروی جوانان ما است و ما نباید از این غافله عقب بمانیم و مبارزه خود را باید محکم‌تر ادامه دهیم./202/816/ب1

ارسال نظرات