۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۱۲۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

معضل قاچاق کالا یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه اقتصاد ملی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قاچاق کالا یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه اقتصاد ملی است که به یک معضل تبدیل شده و باید برای مقابله با آن راهکارهای اجرایی و قابل اطمینانی پیدا کنیم.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی عصر امروز در همایش صنف لوازم یدکی و نمایشگاه‌داران شهرستان شهرضا که در مجموعه تالار زمرد این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: حل مشکلات مختلفی که در شهرستان، استان و کشور وجود دارد نیازمند اتحاد و همدلی مسؤولان و استفاده از نظرات کارشناسان فعال در این زمینه است.

وی اظهار کرد: مهمترین اولویت کاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، باید وضع قوانین مفید و کارآمد و مورد نیاز جامعه باشد، اگر قوانین خوب و کارشناسی شده و دقیق وضع و تصویب شود، اثرات آن در زندگی همه افراد جامعه در همه کشور قابل مشاهده خواهد بود.

عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشور در شرایط فعلی مشکلاتی در حوزه اقتصاد دارد که هر چند برای حل آنها اقدامات مناسبی آغاز شده اما لازم است اینگونه اقدامات با جدیدت بیشتری در حوزه‌های مختلف طرح ریزی و اجرا شود.

محمودی گفت: بهبود فضای کسب و کار و حل مشکل اشتغال در جامعه مهمترین اولویت اقتصادی جامعه است که بخش زیادی از فعالیتهای مسؤولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است، در شرایط فعلی کشور ما از مسائلی در حوزه کسب و کار رنج می‌برد و ثمره نهایی آن جلوگیری از رونق این بخش و در نتیجه رکود حاکم بر بازار و ایجاد مشکلات زیاد در بخش اشتغال شده است.

وی عنوان کرد: باید از تولید لوازم داخلی توسط فعالان بخشهای صنعتی حمایت کنیم، تا زمانی که تولید داخلی رونق نگیرید و چرخهای کارخانجات تولیدی کشورمان به آسودگی گردش نکند، نمی‌توانیم ادعا کنیم که در اقتصاد مقاومتی پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از تولیدات ملی در تمامی بخشها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات تولیدکنندگان و همچنین برنامه ریزان اقتصاد ملی همواره مورد تأکید بوده است، استفاده از کالای داخلی و جلوگیری از استفاده از کالاهای خارجی که مشابه داخلی آنها موجود است، باید به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه مطرح و نهادینه شود.

محمودی گفت: یک مشکل بسیار بزرگ در کشور ما افزایش شمار جوانان بیکاری است که تعداد زیادی از آنها تحصیلات دانشگاهی نیز دارند، حل مشکل بیکاری جوانان یکی از مهمترین اهداف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است اما عملی شدن این برنامه‌ها نیازمند عزم ملی مردم و مسؤولان و همکاری و مشارکت مسؤولان و تقویت روحیه جهادی و انقلابی در آنان است.

وی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر قاچاق کالا یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه اقتصاد ملی و ایجاد مشکلاتی همچون رکود بازار سرمایه و ایجاد بحران بیکاری شده است و باید برای مقابله با آن راهکارهای اجرایی و قابل اطمینانی پیدا کنیم./868/202/ب2

ارسال نظرات