۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۶۰۵۷۸
حجت الاسلام والمسلمين مظلومي:

بسياري از فضايل اخلاقي در فطرت انسان ها مشترك است

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با تبیين نقش دين درتلقي ارزشي ازفضايل اخلاقي گفت: دين تعريف ارزشي از فضايل را دگرگون مي كند.
حجت الاسلام مظلومی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد جواد مظلومي كه در جلسه تواصي به حق درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري سخن ميگفت يكي ازنقش هاي دين براي انسان را تغيير در نظام ارزشي دانست و تصريح كرد: دين آنچه را كه بعنوان ارزش ويا غير ارزش رايج است تصحيح مي كند و ويژگي آن را مي شناساند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: دين انسان را تربيت ومطرح مي كند كه داشتن ثروت، قدرت وامثال آن به خودي خود يك فضيلت و ارزش محسوب نمي شود و موجب بالارفتن رتبه نمي گردد ومتقابلا برخي ارزش ها را زنده مي نمايد.

وي افزود: بسياري از فضايل اخلاقي در فطرت انسانها مشترك است و از آنها تلقي ارزشي داريم و دين است كه تعريف و تصوير آن را دگرگون مي كند.

حجت الاسلام والمسلمين مظلومي با اشاره به اينكه شجاعت يك ارزش و فضيلت اخلاقي است، اضافه كرد: دين در تبيين و تعريف حقيقت و مصداق شجاعت دخالت مي كند و موجب اصلاح نگرش انسان مي شود.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري به روايت " اَشجَعُ النّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ )شجاع ترين انسانها كسي است كه بر هواي نفس خود پيروزشود( "از اميرمومنان اشاره كرد و گفت : همه قبول داريم كه شجاعت ارزش است ولي در معناي واقعي شجاعت اختلاف نظر داريم و دين است كه مصداق حقيقي را به ما نشان مي دهد.

وي درادامه روايت "ان ابصر الابصار ما نفذ في الخير مذهبه و اسمع الاسماع ما وعي التذكير و انتفع به واسلم القلوب ما طهرمن الشبهات " از امام حسن مجتبي (ع) را يادآور شد وافزود: امام حسن كه به روايتي هفتم صفرسالروز شهادتشان است مي فرمايند: تيزبين ترين چشم ها، چشمي است كه درخيرات مسير را تشخيص دهد ، شنواترين گوش ها، گوشي است كه تذكرها را بشنود و از آن منفعت ببرد و قلب سالم قلبي است كه از شبهه درامان باشد وشبهات در او ره پيدا نكند درحاليكه انسان مي تواند از تيزبين ترين چشم، شنواترين گوش و قلب سليم تفاسير ديگري داشته باشد./1330/102/ب3

ارسال نظرات