۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۶۰۳۵۴
نمایشگاه مطبوعات؛

واکنش سخنگوی دولت به سخنان رییس دستگاه قضا

سخنگوی دولت یازدهم گفت: نظر مراجع برای دولت مطاع و لازم الاحترام است و دولتمردان همواره می کوشند هماهنگی لازم را با مراجع عظام تقلید داشته باشند.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت تدبیر و امید در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در محل نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به انتقادی مبنی بر کم توجهی دولت به دغدغه‌های مراجع تقلید در باب ناهنجاری‌ها و مفاسد اخلاقی اظهار داشت: دولتمردان و وزرای دولت یازدهم همواره می‌کوشند با نظم زمانی خاص به دیدار مراجع محترم تقلید رفته و ضمن استماع و انتقال نظرات ایشان گزارش عملکرد دولت را ارائه دهند.

نوبخت انتقادات برخی خبرنگاران و رسانه ها راجع به عدم پاسخگویی یا تنها پاسخگویی رییس جمهور به سوالات رسانه‌های حامی دولت در نشست‌های خبری به‌ویژه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات را نیز غیر واقعی دانست و افزود: رییس جمهور همواره در مقاطع مشخص پاسخگوی سوالات مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه ملی هستند، دولت به آزادی بیان نظر و نقد و انتقاد در چارچوب قانون معتقد و متعهد است.

وی در دفاع و تایید سخنان رییس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور گفت: شخص آقای روحانی و مجموعه دولت با این مخالفیم که تعدادی رسانه در حاشیه امن قرار بگیرند؛ هتاکی کنند، فراتر از قانون حرکت نموده و برای خود حفاظی امن را مد نظر داشته باشند.

سخنگوی دولت یازدهم در پاسخ به سؤالی درباره انتقاد آیت الله آملی لاریجانی از سخنان متفاوت رییس جمهور در جمع اصحاب رسانه و در دیدار با رهبری، مواضع دولت و رییس جمهور را در باب آزادی بیان شفاف خواند و اظهار داشت: رسانه‌ای اگر از چارچوب خارج شود، هتاکی کند، یا از موازین قانونی خروج کند؛ دولت در این مواقع روشنگری می‌کند و خلاف قانون را به مراجع قضایی منتقل خواهد کرد.

نوبخت در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت از عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم گفت: آنچه در حوزه ستاد اقتصادی دولت اتفاق افتاده با توجه به مشکلاتی همچون تحریم‌های قبل از اجرای برجام و کاهش قیمت نفت با توجه به شاخص‌های کشورهای نفتی منطقه نسبتا مطلوب بوده و اقتصاد ایران با ثبات ترین اقتصاد منطقه است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه با بیان این که در بحث برجام هیچ گاه نباید از مطالبات نسبت به خارجی ها بکاهیم و باید از همه ظرفیت برجام استفاده کنیم؛ تصریح کرد: البته برجام شرایط خوبی را نسبت به گذشته بالاخص در صادرات نفت کشورمان ایجاد کرده به شکلی که صادرات نفت خام کشورمان در مهرماه امسال به بیش از دو میلیون و 500 هزار بشکه رسیده است./977/پ202/ج

ارسال نظرات