۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۶۰۱۳۳
سازمان بهداشت جهانی:

فقط 45 درصد از مراکز درمانی یمن قابل استفاده هستند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد فقط 45 درصد از مراکز درمانی باقی مانده در یمن، به صورت کامل قابل استفاده هستند.
یمن


به گزارش خبرگزاری رسا، آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت یمن نشان می‌دهد بیش از نیمی از مراکز درمانی و بهداشتی یمن به صورت کامل تعطیل شده‌اند یا اینکه تنها بخشی از آنها قابل استفاده می‌باشد و مراکز درمانی یمن در 40 درصد مناطق به شدت با کمبود پزشک مواجه هستند.

سازمان بهداشت جهانی نتایج این تحقیقات را در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرده است.

براساس این تحقیق که در 16 استان از مجموع 22 استان یمن صورت گرفته است، از مجموع 3057 مرکز بهداشتی، تنها 45 درصد (1579 عدد) مراکز، به صورت کامل قابل خدمت رسانی به مردم هستند و  در 36 درصد (1343 عدد) مراکز تنها بخشی از آنها قابل استفاده می‌باشد. 17 درصد (504 عدد) از مراکز بهداشتی نیز به صورت کامل تعطیل شده‌اند.

 در نتایج این تحقیقات آمده است:37 درصد از مراکز بهداشتی دارای تجهیزات کامل درمانی و 63 درصد از مراکز قادر به کمک‌رسانی به کودکان هستند.

 همچنین تنها در 43 درصد از مراکز خمات درمانی پیشگری از بیماری‌های واگیر ارائه می‌شود و 21 درصد از مراکز خدمات سلامت روانی ارائه می‌شود.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، سازمان بهداشت جهانی در خصوص کمبود شدید خدمات بهداشتی هشدار داد، مسئله‌ای که به محرومیت مردم یمن از دستیابی به دارو و خدمات درمانی منجر می‌شود.

 این سازمان همچنین با انتشار بیماری وبا در یمن و افزایش فشارها بر نظام بهداشتی آشفته در این کشور اعلام کرد: دوره‌های آموزشی ویژه‌ای در خصوص چگونگی برخورد با موارد مبتلا شده به وبا اجرا شد که حدود 43 درصد از پزشکان و پرستاران در آن شرکت کردند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین در پایان این تحقیقات خود اعلام کرد این سازمان با همکاری وزارت بهداشت یمن، 20 مرکز درمانی ویژه بیماران مبتلا به وبا در استان‌هایی که این بیماری در آن منتشر شده است احداث کرده است و در صورت نیاز مراکز دیگری نیز احداث می‌کند./982/ب102/د

ارسال نظرات