۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۶۰۰۹۵

برگزاری همایش بین‌المللی جهاد و تصوف در تونس

همایش بین‌المللی «جهاد و تصوف» ۱۹ آذرماه سال جاری با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس برگزار می‌شود.
برگزاری همایش بین‌المللی جهاد و تصوف در تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و انجمن مطالعات تصوف در دانشگاه تونس، در این کشور برگزار می‌شود و به مدت ۲ روز ادامه دارد.

توفیق بن عامر، رییس انجمن مطالعات تصوف تونس به منظور پیگیری برنامه‌های همایش بین‌المللی جهاد و تصوف در تونس با محمد اسدی موحد، رایزن فرهنگی ایران در این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار که ابوالفضل صالحی‌نیا، مدیرکل آفریقا ـ عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشت، توفیق بن عامر به جایگاه فرهنگی، علمی و تمدنی ایران اشاره كرد و گفت: در هر جای دنیا كه هر اقدام فرهنگی و علمی درباره تصوف و عرفان انجام شود، حضور ایران و نخبگان ایرانی ضروری است.

به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات، رییس انجمن مطالعات تصوف ضمن استقبال از ادامه همكاری‌های فرهنگی با مراكز فرهنگی ایران افزود: زادگاه تصوف و عرفان، ایران و تمدن ایرانی است.

وی ادامه داد: ارتباطات علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین نخبگان ایران و تونس، تلاشی سازنده در راه تقویت بنیه معنوی و فكری جامعه است.

صالحی‌نیا نیز در این دیدار آمادگی رایزنی فرهنگی ایران و مراكز فرهنگی كشورمان را برای تقویت و توسعه روابط فرهنگی میان نخبگان و دانشگاهیان ایران و تونس به ویژه در زمینه علوم انسانی اعلام كرد./982/ب102/د

ارسال نظرات