۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۰۰۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

اربعین بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی با تأکید بر بهره‌مندی حداکثری از ایام اربعین در راستای ارتقای بعد معنوی و بصیرتی مردم و زائران، گفت: درواقع ایام اربعین یکی از بهترین فرصتهای تبلیغی برای روحانیان و مبلغان است.
حجت الاسلام خادمی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان مبلغ، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، بر بهره‌گیری مناسب از این فرصت معنوی در راستای تقویت معنویات و ارتقای بصیرت دینی مردم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین و پیاده‌روی میلیونی زائران حسینی یکی از بهترین فرصتهای تبلیغی برای روحانیان و مبلغان است، ادامه داد: بر اساس آمار بیش از 20 میلیون مسلمان در تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی شرکت می‌کنند؛ ازاین‌رو لازم است از فرصت تبلیغی مزبور حداکثر استفاده معنوی و بصیرتی برده شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالتهای روحانیان انتقال مفاهیم عاشورایی و سبک و سیره حسینی به امت اسلام است، اضافه کرد: درواقع پیام اصلی واقعه عاشورا و حماسه کربلا، لزوم بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به مردم است که در این زمینه نقش و رسالت روحانیان حیاتی است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر توجه و تلاش بیش از پیش روحانیان و طلاب برای بصیرت‌افزایی حسینی در بین زائران، اظهار کرد: برجسته‌ترین بعد حماسه کربلا بصیرت است؛ زیرا نخستین ویژگی مؤمن واقعی هم داشتن بصیرت بوده و امروز به‌واسطه وجود این بصیرت در ملت ایران است که دشمنان و استکبار جهانی برای ضربه زدن به نظام و امت اسلامی تلاش فراوانی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی بیشتر مبلغان درباره ایام اربعین، خاطرنشان کرد: روحانیان مبلغی که به همراه کاروانهای زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور می‌یابند لازم است سطح دانش و معرفت خود نسبت به سبک و سیره حسینی و روشهای برقراری ارتباط مناسب با مخاطبان را ارتقا دهند تا بتوانند نقش بصیرت‌افزایی خود را به‌خوبی ایفا کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته فرصت تبلیغی اربعین همچون امروز مهیا نبود اما اکنون به برکت انقلاب و نظام دینی و بیداری اسلامی، مراسم اربعین به بزرگ‌ترین گردهمایی امت اسلام تبدیل شده است.

وی افزود: اگرچه اربعین در ابتدا مراسمی شیعی بود اما اکنون فراتر رفته و پیروان اهل سنت از کشورهای مختلف و حتی پیروان مسیحیت در این آیین شرکت می‌کنند.

به گفته حجت‌الاسلام خادمی زائران ایرانی با شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین، افزون بر نمایش عشق و ارادت خود به اهل بیت (ع)، فرهنگ شیعی و ایرانی را در بین امت اسلام تبلیغ کرده و آموزه‌های مکتب حسینی را به جهانیان نشان می‌دهند که این اقدام بسیار باارزش است.

گفتنی است، بر اساس برنامه امسال از کل کشور حدود 2 میلیون ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا شرکت می‌کنند.

پیش‌بینی شده از استان خراسان شمالی هم افزون بر 6 هزار و 500 زائر به مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام شوند که کاروانهای زائران استان را 210 روحانی مبلغ همراهی می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات