۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۵۹۸۸۴
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مروج ارزش‌های دینی باشد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر توجه به حساسیت‌های فرهنگی و هنری در کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مروج ارزش‌های دینی باشد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ جامعه بایستی از حمایت‌های ویژه دولت برخوردار باشد.

وی با بیان این‌که بسیاری از نهادهای فرهنگی از دولت بودجه دریافت می کنند اما به اندازه این وزارتخانه در برابر مردم و منتقدان پاسخگو نیستند، خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم قابل تحسین است، ممکن است انتقاداتی در برخی زمینه‌ها وجود داشته باشد، اما بایستی با رویکرد حرفه‌ای به مسائل فرهنگی نگاه شود.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که خروجی جشنواره‌های مختلف هنری بایستی ترویج ارزش‌ها، مفاهیم و معارف الهی و اسلامی باشد، گفت: گاهی ممکن است در برگزاری یک جشنواره هنری برخی از حساسیت ها از سوی عده ای وجود داشته باشد، اما باید دانست که هر اقدامی مخالفان و موافقان خاص خود را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که عملکرد مطلوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نسل‌های آینده مشهود خواهد بود، تصریح کرد: کار فرهنگی زمان‌بر است و برای مشاهده آثار اجتماعی یک حرکت فرهنگی و یا هنری بایستی سال‌ها سپری شود، از این رو اقدامات وزارت ارشاد در بلندمدت بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم آذربایجان‎‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با معرفی ارزش های دینی در قالب هنر گام های اساسی در راستای توسعه فرهنگی بردارند، افزود: اعتقاد داریم؛ توسعه اقتصادی بدون توسعه فرهنگی جامعه محقق نخواهد شد.

همچنین محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته اظهار داشت: تلاش داریم تا گفتمان فرهنگی بر اساس سیاست های دولت؛ به گفتمان غالب جامعه تبدیل شود؛ هر چند برای تحقق این امر مهم بایستی تلاش های فراوانی صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که دخالت افراد غیرمتخصص در حوزه فرهنگ مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، خاطرنشان کرد: اظهار نظرهای غیرتخصصی موجب غلبه سلیقه های فردی می شود، رویکرد دولت تدبیر و امید دوری از نگاه سیاسی، افراطی و جناحی در مسایل فرهنگی و هنری است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات