۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۹۷۸۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عبادت محوری زمینه ساز معرفت و تعالی انسان می شود

آیت الله توکل بر ضرورت عبادت به درگاه خداوند متعال اشاره کرد و گفت: برکت عبادت به خود انسان برمی گردد که انسان را نورانیت بخشیده و حجاب در وجود انسان را کنار می برد تا به معرفت دست پیدا کنیم.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم دهه اول ماه صفر که در مسجد امام رضا(ع) آمل برگزار شد، اظهار داشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که انسان می تواند بهره گیری ارزنده ای از آن در مسیر سعادت خود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اعتقاد ما این است حضرت حق بی نیاز مطلق بوده که علم و قدرت ایشان نیز بی نهایت است و ضرورت دارد بندگی شایسته ای در محضر خداوند متعال داشته باشیم.

وی ادامه داد: حضرت حق نسبت به همه ما بی نیاز است و پروردگار متعال بی نیاز مطلق بوده و همه ما فقیر نسبت به خداوند متعال هستیم.

آیت الله توکل اظهار داشت: حضرت حق به خلقت انسان نیاز نداشت و ما را آفرید و به عبادت امر کرد که نیازی به عبادت ما انسانها ندارد و ما نیازمند به آن هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند متعال کمال محض است، گفت: ضرورت دارد اهتمام ما در مسیر بهره گیری از دستورات و تعالیم والای دینی باشد که برکات ارزشمندی دارد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: پروردگار متعال ما را آفرید و به عبادت امر کرده است تا رشد کرده و به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا کنیم و در مسیر تعالی قرار گیریم.

وی بر ضرورت عبادت به درگاه خداوند متعال اشاره کرد و بیان داشت: برکت عبادت به خود انسان برمی گردد که انسان را نورانیت بخشیده و حجاب در وجود انسان را کنار می برد تا به معرفت دست پیدا کنیم.

آیت الله توکل تصریح کرد: به برکت عبادت به انسان معرفت داده می شود که نیاز است در این عرصه کوشا بوده و اهتمام شایسته ای برای بندگی و عبادت به درگاه بی نیاز مطلق داشته باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عبادت را کانال معرفت به درگاه خداوند منان دانست و افزود: در ابتدای کار در جهل محض بودیم و وقتی از مادر متولد شدیم چیزی نمی دانستیم.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت حق ما را آفرید تا با عبادت بتوانیم پله پله خود را بالا برده و به مراتب والایی برسانیم تا جایی که عنایت حضرت حق ظاهر شود.

وی بر ضرورت بهره گیری از راه و روش علما اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان آمل علمای گرانقدری مانند علامه حسن زاده آملی دارد که افتخاری بزرگ هستند و نیاز است قدرشناسی شایسته ای نسبت به این بزرگواران داشته باشیم.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: این بزرگان به برکت عبادت به مقام و توان معنوی ارزشمندی دست پیدا کردند که از دل و ذهن افراد باخبر هستند و توانستند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان باید کاری کند تا زندگی برای او تلخ نشده و همواره تلاش کند در مسیر خوبیها و نیکیها قدم بردارد که دستاوردهای بسیاری برای او دارد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: جهان عالم وسعت بسیاری دارد که امام علی(ع) فرمودند به راههای آسمانها آگاه تر از راههای زمین هستم و این امر نشانگر جایگاه این وجود نورانی است.

گفتنی است، همزمان با ماههای محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات