۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۵۹۴۷۰

انتقاد امام جمعه ارومیه از نرمش برخی مسؤولان در برابر آمریکا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن انتقاد از نرمش برخی از سران در برابر آمریکا، گفت: این جنایتکاران همواره ثابت کردند که اگر مورد اعتماد قرار گیرند از پشت خنجر زده و دشمنی و فتنه گری آنان با ماهیت دینی و اسلامی ایران تمامی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: یاد معاد و قیامت بر تقویت تقوا و ایمان موثر است.

وی به آیاتی از سوره نحل اشاره کرد و افزود: کسانی که قرآن کریم را از ابتدای نزول تا کنون انکار کرده و آن را ساخته بشری می دانند قضاوت بسیار غلطی داشته و به هنگام مرگ و ملاقات فرشته های عذاب عمل زشت خود را انکار می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در مقابل عصیانگران و طغیانگران انسانهای مومن و متقی است که در جنت نعیم با کرامت و سعادت زندگی می کنند.

وی به مسائل تربیتی در خانواده اشاره و ابراز کرد: اعضای خانواده باید برای نورانی و پر برکت کردن خانه و زندگی خود تلاش کنند و بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) تلاوت قرآن، ذکر و مناجات محل زندگی انسان را با نزول ملائک و دفع شیاطین پر برکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به مشکلات مدیریت و تامین مخارج مصلا اشاره و عنوان کرد: هر چند که از سوی برخی از نهادها برای تامین هزینه ها کمکی می شود ولی عمده هزینه ها به عهده مومنان و نمازگزاران است.

وی با اشاره به مسأله کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: در جامعه ما مردم علاقه ای به مطالعه نشان نداده و وقت خود را در فضاهای مجازی که مطالب پراکنده و بی نظمی انتشار می دهند می گذرانند که این شیوه جای مطالعه کتب مفید را پر نمی کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه علم آموزی در دین اسلام مورد تاکید است، خواستار شد: هر فردی در منزل خود باید کتابخانه شخصی داشته و کتابهای مفیدی که بر علم و آگاهی او بیافزاید مطالعه کند.

وی به وقایع روز 13 آبان اشاره و اضافه کرد: مقام معظم رهبری اخیرا در این زمینه مطالب بسیار مهمی را بیان فرمودند که عده ای مغرض یا عافیت طلب که از مقاومت خسته شده اند در داخل سعی در مخدوش کردن روحیه استکبارستیزی مردم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به تلاش برای تحریف راه و کلام امام راحل(ره)، گفت: امام خمینی(ره) نه از سر احساس و نفرت با آمریکا ابراز دشمنی کرد بلکه موضع گیری ایشان در برابر سیاست ظالمانه آمریکا و غرب بر گرفته از مکتب دین است.

وی شعار "مرگ بر آمریکا" را به معنی نفی سلطه هر جنایتکار بی دین و بی اخلاق دانست و افزود: خدای متعال رسول اکرم(ص) را از چنین افرادی پرهیز می دهد و برای هر یک از آنان مرگ طلب می کند که همواره اهل کفر و تجاوزند.

امام جمعه ارومیه ضمن انتقاد از نرمش برخی از سران در برابر آمریکا، تصریح کرد: این جنایتکاران همواره ثابت کردند که اگر مورد اعتماد قرار گیرند از پشت خنجر زده و دشمنی و فتنه گری آنان با ماهیت دینی و اسلامی ایران تمامی ندارد.

وی بر اساس کلام الهی و نهی خدای متعال از اعتماد به دشمن، خاطرنشان کرد: کسانی به دشمن اعتماد می کنند که از لحاظ دینی دچار ضعف بوده و مشکل دارند که رفتارهای بسیار زشت سران آمریکایی را در مناظرات نمی بینند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به خطر نفوذ منافقان اشاره و یادآوری کرد: بر اساس حدیثی از معصوم(ع) منافقی که از همه سرزباندارتر و در کلام و بیان ماهرتر است برای جامعه اسلامی از هر کس و هر چیز خطرناکتر است.

وی افزود: هر کسی که در کلام دم از ولایت و پیروی از رهبری بزند ولی در عمل خلاف منویات ایشان عمل کند منافق بوده و از نوع سخن گفتن او و عملکرد چنین فردی باید به وجود نفاق پی برد./201/936/ب1

ارسال نظرات