۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۳۶۴
وزیر خارجه ترکیه:

ترکیه و روسیه درباره سرنوشت اسد اختلاف‌نظر دارند

وزیر خارجه ترکیه با اعلام این‌که آنکارا و مسکو به رایزنی‌ها در چارچوب حل بحران سوریه ادامه می‌دهند، اظهار داشت، طرفین درباره آینده رییس‌جمهوری این کشور اختلاف‌نظر دارند.
چاووش اوغلو

به گزارش خبرگزاری رسا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از وجود اختلافاتی بین کشورش و روسیه درباره سرنوشت «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه خبر داد.

چاووش اوغلو، در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی روسیه «روسیا 24» درباره مسائلی از جمله روابط دوجانبه آنکارا و مسکو، سیاست خارجی ترکیه، جنگ ضد تروریسم، بحران سوریه و کودتای نافرجام در ترکیه، سخن گفت.

وزیر خارجه ترکیه گفت: «ترکیه و روسیه تلاش‌های گسترده‌ای به منظور تحقق آتش‌بس در سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن، صورت می‌دهند.»

وی خاطرنشان کرد که این دو کشور «رایزنی‌های‌شان در این چارچوب را به صورت دوجانبه و همچنین بین‌المللی ادامه می‌دهند.»

به نوشته تسنیم، وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد «راه‌حل سیاسی برای حل بحران سوریه، مناسب‌ترین گزینه است و ما (ترکیه و روسیه) در این‌خصوص متفق القول هستیم و به رایزنی‌های‌مان جهت دستیابی به آتش‌بس و ارسال کمک‌های انسانی و نیز جداسازی گروه‌های تروریستی از معارضان میانه‌رو در حلب و دیگر مناطق ادامه می‌دهیم.»

وی به وجود «برخی اختلافات (با روسیه) درخصوص ابقای بشار اسد در عملیات انتقال سیاسی یا کنار رفتن آن» اشاره کرد و مدعی شد «با حضور اسد، امکان تحول سیاسی واقعی وجود ندارد.»

چاووش اوغلو افزود: ترکیه «جبهه النصره» را در کنار داعش در فهرست تروریسم قرار داده است. «برخی گزارش‌های اطلاعاتی از حضور 200 تا 900 جنگجوی جبهه النصره در شهر حلب واقع در شمال سوریه حکایت می‌کنند.»/982/ب103/د

 

ارسال نظرات