۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۵۸۵۷۹
امام جمعه شهر ری:

بیت المال امانت مردم در دست مسؤولان است

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه مسؤولان باید مراقب بیت المال که امانتی در دست آنان است باشند، گفت: اموال مسلمانان تحمل ضرر را ندارد به همین سبب مسؤولان باید مراقب بیت المالی که در اختیار دارند باشند و بدانند که چگونه باید مصرف کنند.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ری که در فرمانداری شهرری برگزار شد، گفت: کتاب نهج البلاغه از کتب با ارزش شیعه به شمار می‌رود.

وی افزود: این کتاب گرانسنگ شامل سه بخش خطبه‌ها، نامه‌ها، گفتار و حکمتهای امیرمومنان علی(ع) است، عدم انس شیعیان با کتاب امیرمومنان علی(ع) ظلم به ایشان به محسوب می‌شود.

حجت الاسلام شاهچراغی بیان داشت: در کتاب نهج البلاغه امیرمومنان علی(ع) اشاراتی به وظایف مسؤولان و مدیران جامعه دارد و توجه بدان سبب اداره بهتر جامعه می‌شود.

امام جمعه شهرری در ادامه با بیان اینکه امیرمومنان علی(ع) در همه امور همانند اقیانوسی آرام بود مگر در سه مورد، ابراز کرد: حضرت امیرمومنان علی(ع) در همه احوالات همانند اقیانوسی آرام بود اما در هنگام عبادت خداوند متعال، ضایع شدن حق مظلوم و تضییع و دست درازی به بیت المال ایشان همانند دریایی خروشان متلاطم می‌شد.

وی با اشاره به عبادت حضرت امیرمومنان علی(ع) گفت: ایشان در هنگام عبادت از خوف خداوند متعال همانند انسان مارگزیده به خود می‌پیچید و مانند انسان مادر مرده به درگاه حضرت حق می‌گریست.

حجت الاسلام شاهچراغی درباره عکس العمل حضرت علی(ع) در برابر تضییع حق مظلوم، تصریح کرد: حضرت امیرمومنان علی(ع) هنگامی که مشاهده می‌کرد فردی یا مدیری حق مظلومی را ضایع کرده خشمگین و ناراحت می‌شد، مسؤولان و مدیران در حوزه کاری خود باید مراقب باشند که حق مظلوم و یا مراجعه کننده‌ای ضایع نشود.

امام جمعه شهرری بیان داشت: حضرت امیرمومنان علی(ع) نسبت به بیت المال بسیار حساس بودند و نسبت به کسانی که بدان دست درازی می‌کردند به شدت برخورد می‌کرد امروز لازم و ضروری است که مسؤولان و مدیران با الگو گیری از مولای متقیان حضرت علی(ع) مراقب بیت المال که امانتی در دستان آنان است باشند.

وی در پایان اضافه کرد: دقت امام به بیت المال به حدی بود که به کارگزاران خود می‌فرمودند: قلمهای خود را تیز کنید که مبادا در هنگام نوشتن درشت نوشته شود و بیت المال ضایع شود؛ اموال مسلمین تحمل ضرر را ندارد به همین سبب مسؤولان باید مراقب بیت المالی که در اختیار دارند باشند و بدانند که چگونه باید مصرف کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات