۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۸۳۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

تمدن اسلامی در سایه تقریب مذاهب امکان پذیر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تمدن اسلامی در سایه تقریب مذاهب و تلاش مصلحان مسلمان امکان پذیر است.
حجت‌الاسلام کاظم لطفیان

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در دومین نشست شورای پژوهشکده مطالعات تقریبی شرق کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی بنیان های فکری غرب را به چالش کشید و به نام دین هویت اجتماعی و سیاسی جدیدی را پدید آورد.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه همگرایی مردم بدون در نظر گرفتن نژاد، مذهب و ملیت استوار شده، شکل گیری و تمدن اسلامی را دنبال می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر آینده پژوهی انقلاب اسلامی، گفت: ایشان بر این باورند که نظام اسلامی باید به ایجاد دولت اسلامی و دولت اسلامی به تشکیل جامعه اسلامی و جامعه اسلامی باید به ایجاد تمدن اسلامی منتهی شود.

حجت الاسلام لطفیان عنوان داشت: وحدت مسلمانان و تقریب مذاهب اسلامی از مهم ترین عناصر تمدن اسلامی است و پژوهشگران مذاهب اسلامی می بایست این مهم را در پژوهش ها پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از برخی دولت های اسلامی و شخصیت های سیاسی دل بریده اند و به مصلحان جهان اسلام دل بسته اند، بیان داشت: بنابراین اندیشه ای راهبردی معظم له می بایست مورد توجه مصلحان جهان اسلام قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: همه پژوهش ها ناظر به حل مشکلات جهان اسلام به ویژه مسائل تکفیر و غارت سرمایه های مسلمانان توسط استکبار جهانی باشد./101/880/ب1

ارسال نظرات