۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۵۸۲۱۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دشمن به دنبال هویت‌زدایی از نسل جوان جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تلاش غرب در راستای بیگانگی نسل آینده‌ساز جامعه با هویت دینی و انقلابی خود است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذبایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با مسؤولان سازمان بسیج دانش آموزی مراغه اظهار داشت: 13 آبان یادآور رشادت های دانش آموزان انقلابی کشور در برابر دشمنان اسلام است.

وی با بیان این‌که دانش آموزان بسیجی الگویی ماندگار همچون شهید فهمیده دارند، خاطرنشان کرد: شهید فهمیده به عنوان یک نوجوان انقلابی با جانفشانی در راه انقلاب اسلامی ایران و دفاع از میهن، فرهنگ عظیم عاشورا در جامعه اسلامی و نظام ولایی را معنا کرد و برای نسل های آینده میهن اسلامی الگویی ماندگار شد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که دانش آموزان باید با تأسی از فرهنگ عاشورا، آرمان شهیدانی چون حسین فهمیده را ادامه دهند، تصریح کرد: تدین، تعهد، اخلاق مداری، تهجد در راه کسب علم و دانش، دافع از حریم اسلام، انقلاب و ولایت فقیه از جمله ویژگی‌های یک دانش آموزان بسیجی و انقلابی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران با راه‌اندازی جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی جوانان ایرانی هستند، افزود: دشمن به دنبال هویت‌زدایی از نسل جوان جامعه است؛ تلاش غرب در راستای بیگانگی نسل آینده‌ساز جامعه با هویت دینی و انقلابی خود است.

وی خواستار هوشیاری، بصیرت و ولایت‌مداری دانش‌آموزان در برابر تهدیدهای نرم و فرهنگی دشمنان نظام شد و گفت: اخلاص و ولایت مداری ویژگی های بارز و سرمایه های دانش آموزان شهید و رزمنده ای بود که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان نظام و میهن اسلامی از کلاس های درس عازم جبهه های حق علیه باطل شدند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران با تأسی از فرهنگ عاشورا به پیروزی رسیده است، افزود: تکیه بر فرهنگ عاشورایی عامل پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است، اگر امروز دشمنان ناچار به مذاکره با ایران درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ به برکت خون شهیدان والامقام است.

همچنین جلیل اسلامی، مدیر آموزش و پرورش مراغه در سخنانی با بیان این‌که شهرستان مراغه بیش از 170 دانش آموز شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، اظهار داشت: بیش از 24 هزار دانش آموز بسیجی در مراغه مشغول تحصیل هستند./935/202/ب3

 

ارسال نظرات