۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۵۷۶۲۴

همایش زائران اربعین حسینی در تبریز برگزار می شود

همایش بزرگ زائران اربعین حسینی استان آذربایجان‌شرقی به همت دفتر بعثه مقام معظم رهبری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، همایش بزرگی در تبریز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این همایش ویژه زائرانی است که قصد تشرف به عتبات عالیات عراق را همزمان با اربعین حسینی دارند.

وی با بیان این‌که همایش بزرگ زائران اربعین حسینی استان آذربایجان‌شرقی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش روز جمعه 14 آبان از ساعت 9:30 با سخنرانی حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان برگزار می شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که برنامه روایتگری، مداحی و ارائه توصیه های بهداشتی و امنیتی نیز در این همایش پیش‌بینی شده است، گفت: تبیین فرصت اربعین برای تهذیب و رشد معنوی، تأکید بر انس با قرآن و اهمیت جایگاه زیارت اربعین در متون اسلامی و ترویج فضائل زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) از جمله اهداف همایش است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تبیین آداب و اخلاق سفر زیارت اربعین امام حسین(ع)، ارائه توصیه‌های ایمنی، بهداشتی و اخلاقی و همچنین ارتقای سطح معرفتی و بصیرتی زائران اربعین را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و افزود: توصیه می شود زائران اربعین حاکمیت دولت عراق را محترم شمرده و با مأموران امنیتی و مرزی نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با بیان این‌که سال گذشته و در آستانه اربعین تجمع مشتاقان زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در مرزهای ایران و عراق موجب بروز مشکلاتی شده بود، گفت: امسال دولت عراق تأکید دارد که بدون ویزا هیچ زائری وارد کشور عراق نشود و بارها اطلاع‌رسانی شده که در صورت ورود غیرقانونی به خاک عراق، محکومیت در انتظار دستگیرشدگان است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر همکاری و تعامل زائران اربعین با عوامل ستادی و مأموران کشور عراق، تصریح کرد: هر یک از زائران نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عراق هستند، از این رو بایستی اخلاق و آداب اسلامی را رعایت کنند؛ ضمن این‌که بایستی حرمت مرجعیت ایران و عراق تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که همایش اربعین به دنبال توجیه زائران نسبت به خطر تشیع لندنی نیز است، افزود: توجیه مسائل مربوط به بهداشت فردی، مشکلات مربوط به سفر و تبیین ضرورت رعایت شئونات اسلامی از سوی زائران نیز مورد توجه است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات