۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۵۷۵۹۶

دستگیری اعضای یک شبکه تروریستی وابسته به داعش در تونس

وزارت کشور تونس اعلام کرد که اعضای یک شبکه ترویستی وابسته به داعش را در منطقه «تاجروین» در استان «الکاف» در شمال غرب این کشور دستگیر کرده است.
تونس

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کشور تونس در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که در پی بازداشت یک تروریست از وی یک قبضه سلاح و یکدستگاه رایانه حاوی پیام های الکترونیکی کشف شد.

در تحقیقات از این فرد مشخص شد که وی با شماری از تروریست ها در ارتباط است که با زیر نظرگرفتن تحرکات شان، این مظنونان دستگیر شدند و از آنها چند دستگاه رایانه حاوی عکس و فیلم با محتوای تروریستی به دست آمد.

از آنجا که اعضای این شبکه به داشتن ارتباط و بیعت با داعش اعتراف کرده اند، دادستانی دستور بازداشت و ادامه تحقیقات از آنان را صادر کرد.

تونس پس از حمله انتحاری 24 نوامبر (سوم آذر) به اتوبوس حامل نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور در پایتخت، وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

حضور گروه تروریستی داعش با بهره برداری از خلأ امنیتی و سیاسی در کشور نفت خیز لیبی، برای همسایگان آن مانند تونس و الجزایر نیز مشکلات امنیتی ایجاد کرده است.

به نوشته ایرنا، داعش در سال میلادی گذشته طی چندین نوبت٬ تونس را هدف حملات خود قرار داد که طی آن دهها نیروی نظامی تونسی و چندین گردشگر خارجی کشته شدند.

در حمله تروریستی سال گذشته گروه تروریستی داعش به تفرجگاه ساحلی سوسه در26 ژوئن (پنجم تیر94) 38 انگلیسی کشته شدند.

این حمله تنها سه ماه پس از تیراندازی مهاجمان در موزه ملی باردو در تاریخ 18 مارس 2015 (27 اسفند 93) در پایتخت تونس رخ داد که طی آن نیز 21 گردشگر کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسوولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت./982/ب102/د

ارسال نظرات