۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۵۷۱۵۲

خودداری تل‌آویو از امضای سند استفاده از پهپادهای نظامی

رژیم صهیونیستی از امضای سند آمریکا درباره استفاده و فروش پهپادهای نظامی خودداری کرده است.
رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، براساس گزارش‌ها رژیم صهیونیستی از امضای سند آمریکا درباره استفاده و صادرات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) مسلح به دلیل نگرانی درباره ضربه خوردن صنعت نظامی خود اجتناب کرده است.

بر این اساس، یک بند در قرارداد با عنوان "اعلامیه مشترک برای صادرات و استفاده متعاقب از پهپادهای نظامی" شامل مواردی از قبیل فروش و استفاده از سامانه‌های پهپادی وجود دارد. این بند شامل موافقت با مقررات بین المللی و حقوق بشر در استفاده از پهپادها است. این موارد شامل تاریخچه کشور خریدار پهپاد در تبعیت از تعهدات بین المللی است.

در ادامه این مطلب آمده است: این سند از سوی آمریکا برای همپیمانان این کشور تهیه شده است و تاکنون بیش از 40 کشور مانند اتریش، ایتالیا و آلمان آن را امضا کرده‌اند. با این وجود، تل‌آویو مدت‌هاست از امضای این سند خودداری می‌کند. مقامات نظامی رژیم صهیونیستی به هاآراتص گفته‌اند این بخش از سند باعث محدودیت در صادرات نظامی تل‌آویو خواهد شد.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، با این وجود، یک مقام ارشد هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تل‌آویو هنوز یک مزیت درباره (فروش) پهپادها دارد. اسراییل به کشورهایی که از ما پهپاد می‌خرند تعهد می‌دهد که آموزش پرواز به آنها ارائه دهد.

تاریخ نشان داده است  تل‌آویو از پهپادهای خود برای ترور مخالفان و ایجاد رعب و وحشت در میان غیرنظامیان استفاده می‌کند./982/ب102/د

ارسال نظرات