۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۱۴۵
عضو کمیسیون امنیت مجلس:

رفع دغدغه اشتغال و مسائل معیشتی خواسته اصلی مردم است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که امروز مهم ترین خواسته مردم رفع دغدغه اشتغال و مسائل معیشتی است، خاطرنشان کرد: نگرانی امروزمان اشتغال است که درصد زیادی از تحصیل کرده‌ها بیکار هستند و همچنین نگاه ویژه به گروه ضعیف جامعه که باید به آن توجه شود.
نانوا کناری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، ولی الله نانواکناری، نماینده مردم فریدونکنار و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران به موضوع استعفای چند وزیر و بحث ترمیم کابینه دولت اشاره کرد و با بیان این که آقای فانی با امضای چند نفر از نمایندگان مواجه شدند و سپس استعفا دادند و رییس جمهور نیز با این استعفا موافقت کرد، گفت: لازم بود تا در کابینه دولت تحولاتی ایجاد می‌شد که از مهم‌ترین موضوعات نیز آموزش و پرورش بود چرا که همکاران آموزش و پرورش اندکی در این مورد نگران بودند.

نانوا کناری با بیان این که استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس است، تصریح کرد: از آنجایی که وظیفه مجلس نظارت بر همه نهادها و سازمان‌ها است و از جمله ابزار اقدامات نظارتی مجلس نیز این است تا هنگامی که وزرا کارایی لازم را ندارند استیضاح انجام شود.

نماینده مردم فریدونکنار و محمود آباد در مجلس با بیان این که وزرا باید پاسخگوی سؤوالات نمایندگان باشند، خاطرنشان کرد: هر نماینده مجلس مدافع حقوق ملت است و برای احقاق حقوق مردم از هر ظرفیتی استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع حقوق های نجومی و ضرورت برخورد جدی دولت با متخلفان این بخش اشاره کرد و گفت: متأسفانه میزان برخورد دولت با متخلفان این حوزه جدی و آن طور که مردم خواسته بودند نبوده است.

نانواکناری با تأکید بر این که نباید در کشوری مبنای امور بر اساس عدالت علوی است شاهد دریافت حقوق های نجومی از سوی عده ای خاص باشیم، بیان داشت: وظیفه دولت بود که با جدیت بیشتری با این عوامل برخورد می کرد تا از این پس شاهد چنین مسائلی در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که اختلاس و جابجایی حساب‌ها را نباید موازی با برجام قرار داد، گفت: باید با اختلاس و فسادهای مالی مبارزه شود و در کمیسیون اصل نود با قوت و دقت با این موضوع برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس تصریح کرد: در زمینه برجام باید پیگیری انجام شود تا آمریکا و سردمداران آن موظف به اجرای آن باشند و همچنین این مسأله باید با ارتباطات دموکراسی به قدرت پیش رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در شرایط فعلی که در سال پایانی دولت یازدهم هستیم، دولت‌مردان باید اقدامات مثبتی از خود نشان دهند و نیز مجلس هم در این مدت کوتاه اقدامات نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

نانواکناری در ادامه سخنان خود اقدامات دولت در مهار تورم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تنها کنترل نرخ تورم کافی نیست متأسفانه نرخ بیکاری بسیار بالا است و مردم نگران هستند و همچنین مشکلات اقتصادی از جمله مهم‌ترین بخش از چالش مردم است.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر رفاهی در سفره‌های مردم دیده نمی‌شود و سفره‌های مردم بزرگ‌تر نشد که در برخی موارد کوچک‌تر هم شد و دولت باید در این مدت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم اقدام مثبتی انجام می داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که امروز مهم ترین خواسته مردم رفع دغدغه اشتغال و مسائل معیشتی است، خاطرنشان کرد: نگرانی امروزمان اشتغال است که درصد زیادی از تحصیل کرده‌ها بیکار هستند و همچنین نگاه ویژه به گروه ضعیف جامعه که باید به آن توجه شود./950/پ202/ج1

ارسال نظرات