۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۵۷۰۴۷
امام جمعه موقت همدان:

نماز باید در اولویت همه امور باشد

استاد حوزه علمیه همدان گفت: مسأله ای که باید در عزاداری ها به آن توجه ویژه شود، مسأله نماز است، چرا که اگر نماز در اولویت باشد در مسیر حقیقی حرکت می کنیم و اگر نماز در اولویت نباشد هم چیز به همه خواهد ریخت.
حجت الاسلام طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری، امام جمعه موقت همدان شب گذشته در مراسم عزاداری که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت محبت در اسلام، اظهار داشت: مسأله محبت مسأله ای اساسی و مهم است که بزرگان آن را عامل و مدار جماد و نبات در هستی می دانند.

وی با اشاره به حقایق نهان در عالم خلقت، اظهار داشت: ابزار ادراکی انسان در دنیا بسیار محدود است و خیلی از حقایق بر انسان پوشیده است و برای این دنیا کفایت می کند و برای درک آنها نباید بیش از اندازه اصرار کرد.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: مدار محبت در همه موجودات اعم از گیاهان و جانوران دینی است به گونه ای که اگر محبت در میان موجودات نباشد همه چیز به هم می ریزد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رسول گرامی اسلام محبت را در کل امت خود اعمال کرد و اگر محبت موضوع کوچکی بود پاداش رسالت پیامبر بر آن متوقف نمی شد.

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: کسی که با محبت امام علی(ع) وارد برزخ شود، دری از بهشت بر وی باز خواهد شد و در این زمینه مردم ایران اسلامی قدردان محبت اهل بیت(ع) است و محبت در سینه آنها موج می زند.

وی با اشاره به اهمیت توجه مسؤولان به مردم، ابراز داشت: مسؤولی که برای خدا کار می کند باید زمانی را برای رفع گرفتاری مردم اختصاص دهد تا جامعه از حکومت اسلامی رویگردان نشود.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: دشمنان اهل بیت(ع) در پی آن بودند که محبت و فضائل امام حسین(ع) را در جامعه نهفته دارند که این چنین نشد، چرا که شخصیت امام حسین(ع) و محبت ایشان در قلوب مؤمنان این اجازه را به دشمنان نداد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسأله ای که باید در عزاداری ها به آن توجه ویژه شود، مسأله نماز است، چرا که اگر نماز در اولویت باشد که در مسیر حقیقی حرکت می کنیم و اگر نماز در اولویت نباشد همه چیز به همه خواهد ریخت./979/202/ب2

ارسال نظرات