۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۶۳۵۱
امام جمعه بابل مطرح کرد؛

ضرورت ترویج ورزشهای همگانی در جامعه

امام جمعه بابل با تأکید بر ترویج ورزشهای همگانی در جامعه، گفت: ترویج و اشاعه ورزشهای همگانی در میان آحاد افراد جامعه نیاز به فرهنگ سازی و تلاش متولیان این امر دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در دیدار جمعی از ورزشکاران و فعالان حوزه ورزشی بابل، ورزش را موجب شادابی و سلامت در جامعه دانست و گفت: ورزش و تربیت بدنی موجب تزریق طراوت و شادابی به جامعه می شود و امروز از الزامات سلامت آحاد افراد جامعه، ورزش کردن است.

وی افزود: به علت زندگی ماشینی، تحرک در جامعه ما پایین آمده است و در عوض انواع غذاهای پرانرژی در بدن انسان انباشت می شود و ورزش کردن یکی از بهترین روش ها برای افزایش تحرک جسم انسان و کاهش بیماری ها است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تأکید بر ترویج ورزشهای همگانی در جامعه، خاطرنشان کرد: ترویج و اشاعه ورزشهای همگانی در میان آحاد افراد جامعه نیازمند به فرهنگ سازی و تلاش متولیان این امر دارد.

وی ادامه داد: تربیت بدنی امروز یک امر زینتی نیست بلکه ضرورتی مهم برای جلوگیری از ابتلای افراد جامعه به انواع بیماری ها است و ورزش راه جلوگیری از ظلم به بدن انسان و حفظ سلامت آن است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی توجه به پیاده روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی را از ورزشهای مفرح و کم هزینه عنوان کرد و اظهار داشت: ورزش کردن و استمرار آن همت بلند را طلب می کند و ورزشهایی مانند پیاده روی برخلاف بسیاری از ورزشهای امروز هزینه چندانی را نمی خواهد و به عبارتی مجانی است.

وی با تقدیر از فعالان عرصه ورزش در شهرستان بابل و با گرامیداشت هفته تربیت بدنی، گفت: با تلاش هیأت های مختلف ورزشی در بابل، این شهر از ورزشکاران موفقی در عرصه های جهانی و ملی برخوردار است و امسال با چهار ورزشکار حاضر در المپیک برزیل به عنوان المپیکی ترین شهر در کشور مطرح شد اما اداره ورزش و جوانان این شهرستان حتی یک برنامه تقدیر از این عزیزان را برگزار نکرد.

امام جمعه بابل با انتقاد از مدیریت تربیت بدنی در سطح استان و شهرستان بابل، تصریح کرد: متأسفانه در استان مدیریت جامعی در ارتباط با ورزش دیده نمی شود و در این شهرستان هم با ضعف مضاعفی در این رابطه مواجه هستیم.

وی عدم برنامه منسجم و اجرای خوب آن را در حوزه های ورزش همگانی و قهرمانی مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه و بالفعل در عرصه ورزش نیازمند مدیریتی صحیح و قوی است تا با هدایت این ظرفیت های موفقیت های شایسته را رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان بابل فعالیت چندانی را در توسعه ورزش انجام نداده است، گفت: امروز دغدغه بسیاری از مردم این شهر کمبود امکانات ورزشی مناسب، شایسته و استاندارد است و متأسفانه شاهد گلایه های مختلفی از سوی مردم در این حوزه ها هستیم.

وی با اشاره به وجود تعداد بالای خیریان در سطح شهرستان بابل، تأکید کرد: از ظرفیت افراد خیّر برای توسعه امکانات ورزشی در این شهرستان استفاده چندانی نشده است که باید مدیریت تربیت بدنی و امور جوانان به دست افراد موفق و شایسته سپرده شود./1313/202/ب22

ارسال نظرات