۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۳۱۱
آیت الله علما:

تهذیب نفس انسان را از شر شیاطین محفوظ می دارد

آیت الله علما گفت: تکیه بر خدا و تهذیب نفس، انسان را از گرفتاری و دام شیطان محفوظ می دارد و انسان را در تله پول، مقام و ثروت گرفتار نمی کند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود در مسجد حاج شهباز خان، ابراز داشت: دستور دین برای این است که انسان ها تابع آن باشند حتی در مواقعی اگر برای عده ای تلخ باشد باید آن را عملیاتی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص)، تصریح کرد: حق و واقعیت سنگین و ثقیل و در مواقعی تلخ است، گاهی انسان زیر بار حق نمی رود و سبب حق کشی می شود.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: باطل سبک و گاهی شیرین و دارای حلاوت است، از این رو رسول خدا توصیه می کند که همواره به دنبال حق و واقعیات باشید حتی اگر به ضرر انسان ها تمام شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر ثقیل است و هیچ کس زیربار نصیحت و این فریضه الهی نخواهد رفت و حتی در مواجهه با آمران به معروف استدلال و بهانه می آورند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: عده ای گاهی مرتکب لذت یک ساعته شده اما یک عمر حزن و ناراحتی نصیبشان می شود، از این رو باید درصدد ساخت و تهذیب نفس بود تا در مسیر شیطان قرار نگیریم.

آیت الله علما بیان داشت: تکیه بر خدا انسان را از گرفتاری و دام شیطان محفوظ می دارد و انسان را در تله پول، مقام و ثروت گرفتار نمی کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان اظهار داشت: باید ملازم واقعیت و حقیقت باشیم و انسان بودن را به معرض نمایش بگذاریم./857/202/ب2

ارسال نظرات