۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۵۶۲۲۱

بررسي به تصويركشيدن چهره انبيا در تونس

نشستي با موضوع «به تصويركشيدن چهره انبيا بر اساس متون ديني و فتواي شرعي» با حضور گروهي از انديشمندان و مسؤولان نهادهاي فرهنگي تونس برگزار شد.
تونس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشستي با موضوع «به تصويركشيدن چهره انبيا بر اساس متون ديني و فتواي شرعي» در محل انجمن فرهنگي تونس و با حضور گروهي از انديشمندان و مسؤولان نهادهاي فرهنگي اين كشور برگزار شد، موضوع فیلم ایرانی «محمد رسول‌الله (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی به نقد و بررسي گذاشته شد.

در آغاز اين نشست، قسمت‌هايي از اين فیلم براي حاضرين به نمايش درآمد. در ادامه مني بعزاوی، استاد دانشگاه تونس كه در سفر اخيرش به ايران، فیلم را به صورت كامل دیده بود، به داستان فيلم اشاره كرد و گفت: فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» به دوران کودکی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد.

وي افزود: در اين فيلم به هيچ عنوان تجسيدي صورت نگرفته است و موضوع آن جنبه مذهبی ندارد؛ زيرا مربوط به قبل از نبوت است.

بعزاوي ادامه داد: کارگردان فیلم با علمای اهل سنت و تشيع در خصوص فیلم مشورت کرده و نظر مثبت آنها را اخذ کرده است.

بعد از توضیحات مني بعزاوي، سامی ‌براهیم، به صحبت پرداخت. او در ابتدا از مجید مجیدی به نیکویی یاد کرد و گفت: مجيدي یک کارگردان بین‌ المللی و شناخته شده است. در فيلم «محمد رسول‌الله (ص)» تجسید کامل اتفاق نیفتاده است و در اين فیلم به تمام نیاز مسلمانان توجه شده است؛ نه اینکه تنها مسأله شیعی باشد.

براهيم در خصوص تجسید نبی (ص) گفت: فتاواي تجسید نبی (ص) موجود است و من در جایگاهي نیستم كه به آن بپردازم؛ ولی این مسأله در ادیان مختلف مورد بحث اما در نگاه مسلمانان متفاوت است.

وي در ادامه به فتاوایی در این خصوص اشاره کرد و گفت: برخی فتاوا دارای شرایط خیلی سختی است؛ از جمله اينكه بازیگر در فیلم دیگري بازی نکند./982/ب103/د

ارسال نظرات