۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۵۶۰۶۹
مسؤول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات آذربایجان شرقی:

نیم ضریح تل زینبیه در تبریز ساخته می شود

کاتب با اشاره به طرح فاخر نیمه ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان آذربایجان شرقی در تبریز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال، گفت: این ستاد فعالیتهای مختلفی را در عتبات عالیات به پایان رسانده است.
نیم ضریح تل زینبیه

صفرعلی کاتب، مسؤول روابط عمومی و مستندسازی ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: هدف از حضور این ستاد در نمایشگاه قرآن و عترت آشنایی مردم و مؤمنان با فعالیتهای ستاد بازسازی اعتاب مقدس آذربایجان شرقی و معرفی طرحهای پیش رو و در حال اجرا است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس از فعالیتهای انجام شده و  یا در حال انجام این ستاد در نمایشگاه قرآن و عترت، ابراز داشت: از جمله فعالیتهای این ستاد، پشتیبانی مؤثر از پروژه های بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا (س) نجف اشرف و صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) کربلا است.

کاتب با اشاره به طرح فاخر نیمه ضریح تل زینبیه به دست هنرمندان آذربایجان شرقی در تبریز با هزینه ۳۰ میلیارد ریال، ادامه داد: تجهیز انبار امام حسن مجتبی(ع) در کربلا از دیگر طرحهای ارزشمند اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعتباب مقدسه است.

وی تبریز را تنهای مرمت کار فرش در جهان دانست و خاطرنشان کرد: مرمت فرش تنها از سوی فرشبافان تبریز در جهان صورت می گیرد، مرمت، رفوگری و بازسازی فرشهای نفیس و قدیمی حرم حضرت ابالفضل العباس(س) و بافت تعداد ۲۰۰ فرش در اندازه ۶ متر مربع برای حرم امامین جوادین (ع) را از فعالیتهای دیگر این ستاد است.

مسؤول روابط عمومی و مستندسازی ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان شرقی، جمع آوری نذورات را از دیگر اهداف حضور ستاد بازسازی در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز دانست و ابراز داشت: غرفه این ستاد در نمایشگاه پذیرنده نذورات و هدایای مردم برای بازسازی عتبات عالیات است.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی ۴۴ طرح در حال اجرا در نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا دارد، تصریح کرد: تعداد ۷ پروژه در نجف، ۱۰ پروژه در کربلا، ۱۰ پروژه در کاظمین و ۱۷ پروژه در سامرا در حال اجرا از سوی ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات است.

کاتب با اشاره به طرحهای اتمام شده از سوی ستاد بازسازی مرکزی، خاطرنشان کرد: ۶۸ طرح در ستاد بازسازی اعتاب مقدسه به بهره برداری رسیده است، اعزام نیروی کار، اعزام گروه فرش، احداث حسینیه صحن حیدری در حرم امیرمؤمنان علی(ع) با زیر بنای ۱۲۰۰ متر مربع، بازسازی نمای خارجی دیوارهای حرم مطهر حضرت علی(ع)، سقف سازی رواق حضرت علی(ع) و احداث سوله انباری امام حسن مجتبی(ع) در کربلا از پروژه های اجرایی ستاد استان آذربایجان شرقی است./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات