۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۶۰۱۹

نحوه دريافت تسهيلات سفر عتبات اعلام شد

سازمان حج و زيارت در اطلاعيه‌اي، نحوه دريافت تسهيلات ۱۵ ميليون ريالي سفر عتبات عراق را براي وديعه‌گذاران عمره اعلام كرد.
سازمان حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، در اطلاعيه سازمان حج و زيارت آمده است: به اطلاع تمام متقاضيان سفر زيارتي عتبات عاليات كه در سال‌هاي ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ در شعب بانك ملت براي سفر عمره مفرده وديعه‌گذاري كرده و هنوز وديعه آنان در بانك باقي مانده است مي‌رساند، اين افراد مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت نام عتبات سازمان حج و زيارت به نشانيhttps://atabat.org.ir و يا مراجعه به دفا‌تر خدمات زيارتي تحت نظر سازمان حج و زيارت در سراسر كشور، پس از طي مراحل لازم از تسهيلات سفر به عتبات تا سقف ۱۵ ميليون ريال بهره‌مند شوند.

نكات ضروري براي اطلاع متقاضيان دريافت اين تسهيلات؛

۱-زائراني كه داراي سند وديعه‌گذاري پنج ميليون ريالي سال ۱۳۸۷ و هشت ميليون ريالي سال ۱۳۹۰ هستند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع عتبات عاليات به نشاني atabat. org. ir و يا دفا‌تر خدمات زيارتي تحت نظر سازمان حج و زيارت، درخواست خود براي دريافت تسهيلات را اعلام كنند.

۲- متقاضيان دريافت اين تسهيلات مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت‌نام عتبات به نشاني atabat. org. ir در ابتدا به عنوان كاربر جديد ثبت‌نام كرده و از ظرفيت‌هاي خالي كاروان‌هاي عتبات عاليات مطلع شوند و در تكميل مراحل ثبت‌نام خود در كاروان‌ها، گزينه تمايل به بهره‌مندي از تسهيلات را انتخاب و شماره سند عمره خود را وارد كرده و پس از طي مراحل لازم از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

۳-متقاضيان دريافت اين تسهيلات پس از درج شماره ثبت نامي عمره (شماره سند عمره) در سامانه جامع عتبات عاليات، بايد با همراه داشتن مدارك شناسايي و كارت ثبت نام عمره به يكي از شعب بانك ملت مراجعه و تقاضاي دريافت اين تسهيلات را اعلام كنند تا كاربر شعبه بانك به صدور معرفي نامه اقدام كند.

۴- مبلغ تسهيلات اعطايي به ازاء هر فردي داراي سند وديعه عمره در بانك ملت، معادل صد درصد موجودي حساب سپرده بلند مدت و كوتاه مدت عمره و تا سقف پانزده ميليون ريال است كه پس از اعطاي تسهيلات اين مبلغ در حساب وديعه گذاران مسدود مي‌شود.

۵- تمامي فرآيند اعطاي تسهيلات در بانك همانند ديگر تسهيلات بانكي است كه استعلام از بانك مركزي و عدم بدهكاري و... مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت عدم وجود مشكل به متقاضيان تسهيلات اعطا مي‌شود و با توجه به ضمانت حساب عمره مفرده زائر، نيازي به معرفي ضامن نيست.

۶-پس از طي مراحل اعطاي تسهيلات مابه التفاوت هزينه سفر از زائر اخذ و به همراه مبلغ تسهيلات به صورت يكباره به حساب تجميع وجوه عتبات نزد بانك ملت واريز شده و زائر مي‌تواند مابقي مراحل ثبت نام خود را دنبال كند.

۷-حساب وديعه عمره متقاضيان دريافت تسهيلات در بانك تا زماني كه تمامي اقساط تسهيلات خود را پرداخت نكرده و تسويه ننمايند، مسدود بوده و امكان اعزام و يا انتقال آن وجود نخواهد داشت.

۸- در صورت بهره‌مندي متقاضيان سفر زيارتي عتبات از تسهيلات وام ۱۵ ميليون ريالي اولويت آنان براي عزيمت به سفر زيارتي عمره مفرده حفظ خواهد شد و پس از تسويه حساب اقساط تسهيلات در صورت از سرگيري سفرهاي عمره اين عزيزان مي‌توانند به اين سفر معنوي اعزام شوند.

ارائه تسهيلات به وديعه گذاران حج تمتع و عمره مفرده در شعب بانك ملي ايران نيز در آينده نزديك اجرايي خواهد شد و اطلاع رساني‌هاي لازم از طريق رسانه‌ها و پايگاه اطلاع رساني اين سازمان انجام خواهد پذيرفت./1330/د101/ی

ارسال نظرات