۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۵۷۴۵
در مراسم وداع با شهید بیاضی زاده مطرح شد؛

علمداری روحانیت در تقویت فرهنگ جهاد و شهادت

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در مراسم وداع با شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده، نقش روحانیت را در علمداری ایثار و تقویت و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برجسته خواند.
مراسم وداع با شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم وداع با شهید حجت الاسلام سعید بیاضی زاده پس از نماز مغرب و عشا با حضور طلاب و مردم شهید پرور قم در صحن مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در ابتدای این جلسه با بیان خصوصیات اخلاقی شهید بیاضی زاده گفت: شهید بزرگوار در اخلاق «یؤمنون بالغیب» بود که این صفت مردان خدا است.

وی با اشاره به تهجد این شهید طلبه مدافع حرم گفت: این شهید 22 ساله گوی سبقت را در انجام تکالیف از همه بریده بود و بسیار به نماز شب و تهجد شبانه اهمیت می‌داد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تقویت شود مردم جامعه با خداوند معامله می کنند و برای خدمت خود منت نمی‌گذارند شاید کم رنگ بودن تبلیغ جهاد و شهادت است که ما این صفات را در جامعه کمتر مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: شهید بیاضی زاده شک به خود راه نداد و به پیروی از خط امام و رهبری برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) خود را فدا و تمام زندگی خود که همان جان است را تقدیم اسلام کرد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز داشت: مطابق با آیات 26 و 27 سوره مبارک یس که از زبان برخی از کسانی که از دنیا رخ بر بسته اند  می فرماید که آنان می گویند ای کاش قوم من مشاهده می کردند که خدا چگونه از ما پذیرایی می کند.

وی اظهار داشت: شهدا می فرمایند ای کاش ما به دنیا باز می گشتیم و دوباره لذت جان دادن برای خدا را درک میکردیم؛ مقام شهدا بسیار والا است. 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را وظیفه طلاب و مبلغان حوزه علمیه خواند و گفت: در حال حاضر حوزه علمیه در علمداری ایثار و جهاد در مقابل با کفر قرار گرفته اند و نباید این فرهنگ کم رنگ شود.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در پایان تصریح کرد: مردم کشور ما در جهاد اصغر به وظیفه خود عمل کردند و در حال حاضر باید در جبهه جهاد اکبر حرکت و از نفوذ دشمن در امر حجاب و اقتصاد جلوگیری کنیم.

این مراسم که به همت بسیج مدرسه فیضیه، تیپ83 امام صادق(ع)، سپاه علی بن ابی طالب(ع) و ستاد مدافعان حرم برگزار شد، با مداحی مداحان اهلبیت علیهم‌السلام، حاج عباس حیدزاده و احمدی پایان یافت.

مراسم تشیع و انتقال پیکر مبارک این طلبه شهید فردا در قم تشییع سپس به زادگاه خود در رفسنجان کرمان انتقال پیدا می کند./978/پ201/ی

 

 

ارسال نظرات