۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۵۵۵۹۱
امام جمعه زهک:

تعریف آمریکایی‌ها از «تروریست» سبب رشد تروریسم در منطقه شده است

امام جمعه شهرستان زهک با بیان اینکه وقتی شعارها با عمل در تناقض باشد، تشکیل نشستهای حل بحران سوریه نتیجه نخواهد داد، گفت: تعریفی که آمریکایی‌ها از تروریست ارائه می‌دهند، یک تعریف نفسانی و مطابق با منافع خودشان است، از این رو نه تنها به حل بحرانها کمک نمی‌کند، بلکه موجب تربیت و رشد تروریسم در منطقه می‌شود.
خدری

حجت‌الاسلام حسن خدری، امام جمعه شهرستان زهک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مسأله تکفیر و بحرانهایی که زاییده این تفکر است، متأسفانه سالهاست که دنیای اسلام را با مشکلاتی جدی رو به رو ساخته است و علیرغم جلسات متعدد بین‌المللی، عملاً نتیجه‌ای برای حل این بحران نداشته است.

وی با بیان اینکه بدون تردید وقتی شعارها با عمل متفاوت باشد، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود، افزود: آمریکایی‌ها شعار مقابله با تروریسم سر می‌دهند و خود را دلسوز بحران سوریه و عراق نشان می‌دهند، اما در عمل می‌بینیم که از تروریستها حمایت می‌کنند.

امام جمعه شهرستان زهک افزود: تعریفی که آمریکایی‌ها از تروریست ارائه می‌دهند، یک تعریف نفسانی است، از نگاه خودشان و مطابق با منافع خودشان تعریف می‌کنند، از این رو از طرفی ائتلاف ضد داعش تشکیل می‌دهند و از طرفی می‌بینیم که خودشان به تربیت تروریست می‌پردازند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها هیچگاه به دنبال حل بحران سوریه نیستند، زیرا منافع آنان در همین است که منطقه ناامن باشد؛ آنها سالها از اسلام ضربه خورده‌اند و می‌خواهند کاری کنند که مسلمانان با دست خودشان، اسلام را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام خدری با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره با تروریسم مقابله کرده است، عنوان کرد: تعریفی که ما از تروریسم داریم، مشخص است و هر کسی را که برای جان و مال مردم احترام قائل نشود و به ارعاب یا کشتار دیگران بپردازد، تروریست می‌دانیم و از نظر ما باید محاکمه شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و صهیونیستها می‌خواهند منطقه ناامن و ملتهب باشد، تا خودشان امنیت داشته باشند؛ اگر مسلمانان امنیت و آرامش نداشته باشند و همواره درگیر جنگهای داخلی باشند، آنها براحتی می‌توانند نقشه‌های خود را چه در فلسطین و چه در نقاط دیگر پیش ببرند.

امام جمعه شهرستان زهک اظهار کرد: آمریکا اگر واقعا به فکر حل بحران سوریه هستند، باید دست از دخالت در امور این کشور بردارد و اجازه بدهد خودشان تصمیم بگیرند؛ مردم بحرین و یمن نیز خودشان حق تصمیم گیری دارند و نباید دولتهایی همچون آل سعود در امور این کشورها دخالت کنند./302/831/ب1

ارسال نظرات