۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۵۵۴۹
حجت الاسلام و المسلمین تراشیون:

حجاب و عفاف زنان غیرت دینی را افزایش می دهد

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه غیرت یکی از کارکردهای عقل است، گفت: برای اینکه در یک جامعه غیرت دینی افزایش پیدا کند زنان آن جامعه باید حجاب، عفت و حیا را رعایت کنند.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دیدن ماهواره غیرت انسان را کم می کند، گفت: غیرت یکی از کارکردهای عقل بوده و برخلاف تصور عامه که فکر می‌کنند غیرت از تعصبات ناشی می شود؛ غیرت ناشی از احساسات و تعصبات نیست بلکه همانطور که گفته شد غیرت از کارکردهای عقل است.

وی با تأکید بر اینکه گناه غیرت انسان را کم می کند، افزود: به همین دلیل است که آیات قرآن کریم تأکید مستقیمی بر پرهیز از گناه دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خوردن مشروبات الکی از عواملی است که غیرت را کم می کند، ادامه داد: به همین علت است که اسلام از ازدواج با مردان و جوانان دائم الخمر زنان مسلمان را پرهیز داده و احادیث و روایات زیادی بیان می‌کنند که مردی که دختر خود را به مرد شراب خوار شوهر می دهد انگار که با دست خود فرزندش را درون آتش جهنم افکنده و او را نابود کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون ادامه داد: آرایش زنان در یک جامعه نیز موجب کاهش غیرت مردان می‌شود؛ زیرا تخیلات جنسی مردان به مراتب از زن‌ها بیشتر است به همین دلیل آرایش زنان موجب بی‌غیرتی مردان و افزایش بی‌حیای و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه برای اینکه در یک جامعه غیرت دینی افزایش پیدا کند زنان آن جامعه باید حجاب، عفت و حیا را رعایت کنند، گفت: عفت و حجاب تنها شامل پوشش و رفتار نشده بلکه زنان باید در کلام خود نیز مقید به حیا و حجاب بوده و با مردان نامحرم به هر شکلی که می‌خواهند صحبت نکنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه میان حرف زدن با شوهر و یک مرد غریبه تفاوت وجود دارد، اظهار کرد: زن باید نسبت به همسر خود با نهایت لطافت سخن گفته و نسبت به او پرخاشگری نداشته باشد زیرا مردان به مراتب بیشتر از زن‌ها از کلام همسر خود آسیب می‌بینند و در حالی است که متأسفانه در خانم‌ها پرخاشگری کلامی نسبت به آقایان و به‌خصوص در مورد همسر در جامعه زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون یادآور شد: برخلاف اینکه زن باید در برابر شوهرش تواضع داشته و به نرمی سخن بگوید باید در مقابل مردم نامحرم با نهایت استواری سخن گفته و هر گز نباید با نرمی و لطافت در برابر نامحرم سخن بگوید./۹۶۸/پ202/ی

 

ارسال نظرات