۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۵۵۴۴۴
نماینده خبرگان رهبری:

غرب از نفوذ تفکر شیعی در جهان هراسان است

حجت الاسلام والملسمین پورمحمدی با بیان این که غرب از نفوذ تفکر شیعی در جهان هراسان است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از آموزه های مکتب حسینی منشأ بیداری اسلامی بوده است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران حسینی شهرستان مراغه، اظهار داشت: دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت از مشاهده شکوه عزاداری‌های حسینی در سراسر جهان خشمگین شده‌اند.

وی با بیان این‌که عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) تا قیام قیامت تداوم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که دشمنان اهل بیت(ع) در هر زمان خواسته‌اند با روش های مختلف یاد و نام ائمه اطهار(ع) در اذهان مردم جهان فراموش شود، اما آتش عشق به سیدالشهدا(ع) روز به روز شعله‌ور تر شده است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که عزاداران حسینی بایستی با پرهیز از افراط و تفریط و تنها با معرفت و در شأن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عرض ارادت و سوگواری بپردازند، افزود: اگر عزاداری برای مصائب خاندان رسول الله(ص) بدون معرفت و بصیرت باشد، خروجی ایده‌آل در زندگی افراد نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و نهضت حسینی را ضرورت انکارناپذیر دانست و گفت: توجه به مکتب عاشورا به زندگی بشریت جهت می دهد؛ اگر انسان به دنبال تعالی از فرش به عرش است؛ راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندارد.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با تأسی از آموزه های مکتب حسینی منشأ بیداری اسلامی بوده است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد جنایت‌های تروریست‌های تکفیری، سعودی و صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی هستیم، نشان دهنده خشم اسلام آمریکایی از نفوذ تفکر شیعی در میان مسلمانان دارد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی و راه‌اندازی جنگ مذهبی، طایفه‌ای و قومی در منطقه به دنبال تأمین امنیت صهیونیست‌ها است، افزود: جنایت‌های اخیر رژیم آل‌سعود در یمن خشم جهانیان را برانگیخته است، مقامات بی‌لیاقت و ضداسلامی سعودی باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که جنگنده های سعودی در سایه حمایت آمریکا مرتکب جنایت اخیر در یمن شده‌اند، افزود: عربستان و حامیانش به دنبال توقف حرکت انقلابی ملت یمن هستند، غافل از این‌که دیگر سعودی‌ها جایگاهی در میان ملت‌های مسلمان جهان ندارند./935/202/ب2

ارسال نظرات