۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۵۳۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

فساد کارگزاران، بزرگ‌ترین تهدید برای انقلاب اسلامی است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، خطر فساد سیستماتیک را از خطر آمریکا خطرناک‌تر دانست و گفت: بزرگ‌ترین تهدیدی که در انقلاب اسلامی وجود دارد تهدید فساد سیستماتیک یا همان فساد کارگزاران است.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بیرجند ضمن تسلیت ایام مام محرم، اظهار داشت: امام حسین(ع) در قلب تمام مسلمانان قرار دارند و حتی کسانی که مسلمان نیستند نیز در مقابل امام حسین(ع) سر تعظیم فرود می‌آورند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) اسوه و الگو برای بشر هستند، گفت: هیچگونه مکتب، مذهب و دین در دنیا دارای الگوهایی اینگونه غنی و جامع نیستند.

بهترین مسائل در بُعد تربیت جامعه ارائه الگوهای انسانی است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یکی از بهترین مسائل در بعد تربیت در جامعه را ارائه الگوهای انسانی دانست و افزود: قرآن نیز برای تمام انسان‌ها الگو معرفی می‌کند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: نباید در عزاداری‌ها تنها به گریه کردن بسنده کنیم، بلکه باید در این عزاداری‌ها الگوگیری هم شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی حسینی باید در جامعه رواج پیدا کند، ادامه داد: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و اگر امروز نیز این امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود اشرار بر ما مسلط می‌شوند و هر چه دعا کنیم فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر تنها به حجاب و عفاف معطوف شود، بلکه امر به معروف و نهی از منکر یک بحث سیاسی و قدرت هم است.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: عمده نگاه امر به معروف و نهی از منکر به عرصه سیاسی بوده، به کسانی که قدرت در دست آن‌ها است و اگر جلوی این عرصه گرفته نشود اشرار مسلط می‌شوند.

امر به معروف و نهی از منکر را تنها به حجاب و عفاف خلاصه نکنیم

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر را تنها به حجاب و عفاف خلاصه کنیم از مابقی مسائل کشور غافل می‌شویم، زیرا بخشی از امر به معروف و نهی از منکر نیز به مسؤولان کشوری برمی‌گردد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به حرمت خون شهدا و زحمت‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری شکل گرفت، گفت: بزرگترین تهدیدی که در انقلاب اسلامی وجود دارد تهدید فساد سیستماتیک یعنی فساد کارگزاران است.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: اگر در بحث مفاسد اقتصادی که متأسفانه امروز در کشور وجود دارد کوتاهی کنیم و امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد در آینده همین مفسدین بر ما مسلط می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فساد تنها مربوط به جناح و یا گروه خاصی نیست، اذعان داشت: تمام گرایش‌های کشور باید نسبت به بحث فساد کمر همت ببندند، ترک امر به معروف و نهی از منکر خطری بزرگ برای کشور است، بنابراین باید مفسدین اقتصادی را از خود دور کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه امربه معروف و نهی از منکر آنقدر بالا است که اگر تنها منحصر به یک جناح کنیم ظلم انجام دادیم، اگر بخواهیم حسینی باشیم باید امربه معروف و نهی از منکر کنیم.

خطر فساد سیستماتیک از خطر آمریکا خطرناک‌تر است

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در موضوع فساد اقتصادی باید رودربایستی‌ها کنار گذاشته شود، تصریح کرد: هر جناح و یا گروهی که مرتکب به فساد اقتصادی شد باید کنار گذاشته شود و نباید رودربایستی وجود داشته باشد.

وی خطر فساد سیستماتیک را از خطر آمریکا خطرناک‌تر دانست و بیان داشت: اگر از درون محکم باشیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، این فساد یک خطری است که باید مردم و مسؤولان به آن توجه داشته باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران هر چه را که به دست می‌آورند باید پاسخگو باشند و این رودربایستی‌ها در کشور باید برداشته شود.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر سیستم خوبی در کشور پیاده شود تمام افراد مجذوب این سیستم می‌شوند اما بالعکس اگر فساد جامعه را فرا گرفت دل جوانان از اسلام خالی می‌شود، افزود: هر کسی که در جامعه مفسد اقتصادی است و یا فساد سیاسی دارد نیاز به امر به معروف و نهی از منکر است.

غفلت در امر به معروف و نهی از منکر ضربه سهمگینی به کشور وارد می‌کند

وی با بیان اینکه کشور ما نیاز به امر به معروف و نهی از منکر که یکی از واجبات الهی است را دارد، تصریح کرد: غفلت در امر به معروف و نهی از منکر ضربه سهمگینی را به کشور وارد می‌کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: مسؤولان کشوری نباید انتظار داشته باشند مسؤولان استانی نسبت به کوتاهی‌هایی که به استان می‌شود، سکوت کنند.

حجت الاسلام عبادی خطاب به آقایان نوبخت و جهانگیری، عنوان کرد: اگر نوبخت در خراسان جنوبی قولی می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند و یا جهانگیری روستاهای استان را درک نمی‌کند نیاز به نهی از منکر دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستا‌های استان خالی از سکنه هستند و 450 روستا نیز آب برای خوردن ندارند، گفت: گاهی وقت‌ها روستاییان ما تماس می‌گیرند و از نبودن آب خوردن گلایه دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آقایان بالایی به فکر روستاییان باشند، افزود: روستاییان ما در استان دچار وضع بحرانی هستند و در شرایط فاجعه‌باری زندگی می‌کنند، متأسفانه مسؤولان گاهی وقت‌ها موضوعات را با زدن لبخند تمام می‌کنند این لبخند دردی از دردهای مردم دوا نمی‌کند.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: تکلیف اشتغال روستاییانی که یک قطره آب برای کشاورزی ندارند را روشن کنیم با این شرایط باید شاهد خالی شدن مرزها بود، مسؤولان باید توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند و به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند./101/880/ب1

ارسال نظرات