۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۵۲۸

دیدار سفیر عراق با تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که خداوند مسلمانان را برادر هم قرار داد تا به یکدیگر متحد و یکپارچه باشند، گفت: در معادلات اجتماعی امروز شاهد هستیم که حضور ائمه اطهار(ع) در مناطق مختلف و قبور مطهر این بزرگان اخوت و برادری مسلمانان را در بین مسلمانان تثبیت کرده است.
آیت الله سعیدی در دیدار با سفیر عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار با سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران اعتاب مقدسه را وجه اشتراک و اخوت ملت‌های مسلمان توصیف کرد و گفت: تجربه تاریخی به ما نشان داده است که مسئله‌ای که دشمن نسبت به آن حساسیت داشته و برمدار آن تلاش می‌کند که در کشورهای اسلامی با قرار دادن مهره‌های اصلی خود در رأس امور بتواند مانع اتحاد کشورهای اسلامی‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که خداوند مسلمانان را برادر هم قرار داد تا به یکدیگر متحد و یکپارچه باشند، اظهار داشت: در معادلات اجتماعی امروز شاهد هستیم که حضور ائمه اطهار(ع) در مناطق مختلف و قبور مطهر این بزرگان اخوت و برادری مسلمانان را در بین مسلمانان تثبیت کرده است.

آیت‌الله سعیدی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را وجه مشترک مسلمانان بعد از قرآن، عترت و اسلام در مناطق مختلف توصیف کرد و گفت: اعتاب مقدسه وجه اشتراک و اخوت ملت‌های مسلمان هستند؛ بر اساس این حقیقت دشمن نسبت به این اماکن مقدسه حساسیت داشته و از این‌رو تلاش داشتند دارند در این کشورها با مهره‌های خود نفوذ و امور را به نفع خود تغییر دهند.

امام‌جمعه قم با اشاره به این که نمونه بارز این توطئه را در تاریخ قبل از انقلاب اسلامی ایران می‌توان جست‌وجو کرد، ابراز داشت: شاه پهلوی در ایران و در عراق صدام گماشته شدند تا بتوانند معادلات خاورمیانه را به نفع منافع پلید غرب تغییر داده و مقدمه تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان را به وجود آورند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این‌که در کشورهای اسلامی که مسؤولان و مدیران آن را از سوی مردم انتخاب می‌شوند منافع اسلامی و جهان اسلام به‌خوبی تأمین‌شده است، گفت: در طرف مقابل تجربه نشان داده است که در هر کشوری که مسئولان آن از سوی دشمنان اسلام گمارده شده جامعه اسلامی آن کشور آسیب‌های زیادی می‌بیند.

وی افزود: زمانی که چتر مدیریتی شاه از ایران اسلامی و صدام از عراق برداشته شد تحولات تاریخی به‌گونه‌ای متفاوت رقم خورده است؛ چنانچه که شاهد هستیم که هرساله بر تعاملات و وحدت دو کشور افزوده می‌شود بر این اساس ایران و عراق دو کشوری در معادلات سیاسی خاورمیانه و جهان اسلام هستند که وابستگی‌های دینی زیادی با هم دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به پذیرایی دولت و مردم عراق در اربعین حسینی از جمعیت ۲۰ میلیونی زائران اشاره کرد و گفت: این اجتماع عظیم بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای برگزار می‌شود این در حالی است که رژیم عربستان سعودی که وابستگی مستقیم به استکبار جهانی دارد در عین داشتن امکانات زیاد و وجود جمعیت یکی دومیلیونی در موسم حج هرساله شاهد حوادثی ناگوار برای حجاج هستیم که نمونه تأسف‌بار آن، حادثه منا و جان باختن هزاران نفر در لباس احرام بود.

امام‌جمعه قم با بیان این که وجود امنیت کامل برای زائران حسینی در اربعین، در شرایطی که کشور عراق در جنگ با تروریست‌های داعش است نماد و نمونه از نتایج یک اتحاد حقیقی اسلامی است، اظهار داشت: این حقیقت نشان می‌دهد که دست عنایت خداوند و اهل‌بیت(ع) در این عرصه حامی و هدایتگر ما در مدیریت این اجتماع عظیم حسینی است؛ بر این اساس امید می‌رود با همکاری مسئولان عراقی، شاهد برپایی موکبی در شأن این آستان شریف در مسیر خدمت‌رسانی به زائران حسینی باشیم./837/پ202/ج

ارسال نظرات