۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۵۴۲۷۶
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

نیروهای داعش پیرو اسلاف یزیدی خود هستند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رسالت امروز عزاداران حسینی، کسب بصیرت و شناخت یزیدیان زمان است، گفت: نیروهای داعش پیرو اسلاف یزیدی خود هستند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حقیقت امر آن است که امروز بیش از گریه بر مصائب اهل بیت، باید بر حال خود ناله کنیم.

وی با بیان این‌که انحراف در جامعه اسلامی منجر به کافر خواندن نوه پیامبر اسلام(ص) و قتل اهل بیت رسول الله می شود، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و تشیع همان مسیری را می رود که یزید در سال 61 هجری رفت؛ بدین‌گونه که با شبهه‌افکنی باورها و اعتقادات ملت‌های مسلمان، جنگ مذهبی در ممالک اسلامی راه‌اندازی می کند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که تفرقه میان شیعه و سنی و فرقه‌سازی یکی از مهم‌ترین شگردهای ضداسلامی غرب در منطقه است، تصریح کرد: رسالت امروز عزاداران حسینی، کسب بصیرت و شناخت یزیدیان زمان است، باید دانست که نیروهای داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی عراق و سوریه؛ پیرو اسلاف یزیدی خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که سران برخی از کشورهای اسلامی و شیوخ عربی مرتجع منطقه خود را به دلارهای صهیونیستی و آمریکایی فروخته‌اند، گفت: برخی کشورهای منطقه که ادعای اسلامی بودن را دارند، اکنون از رژیم صهیونیستی و جنایات گروه های تکفیری و وهابی حمایت علنی دارند.

نماینده خبرگان ادامه داد: همانگونه که امروز گروه‌های تروریستی داعشی به دروغ با شعار الله اکبر، سر مسلمانان را جدا می کنند، در سال 61 هجری نیز یزیدیان با ذکر تکبیر و لا اله الا الله اهل بیت پیامبر اسلام را شهید کردند؛ بنابراین ادعای دین‌داری گروه های تکفیری و داعش را می توان بزرگترین دروغ تاریخ دانست.

وی افزود: داعش اعلام می کند که هیچ دشمنی با رژیم صهیونیستی ندارند، همین امر نمونه بارزی از همراهی حرکت های تروریستی با حمایت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی دارد، دشمنی وهابیت و گروه های تکفیری مورد حمایت استکبار در منطقه با ایران به دلیل سیلی خوردن آنان از انقلاب و جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: امروز به جرأت می توان گفت؛ نقشه شوم گروه های تکفیری تروریستی در عراق و سوریه شکست خورده است، هدف حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای داعش، ایجاد سپر امنیتی برای رژیم غاصب صهیونیستی بود که به لطف الهی اسرائیل در عصر حاضر متزلزل تر از هر زمان دیگری است./935/302/ب3
 

 

ارسال نظرات