۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۵۳۸۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

جوانان آذربایجانی برای دفاع از حرم اهل بیت صف کشیده اند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به استقبال پرشور جوانان آذربایجانی برای اعزام به مناطق عملیاتی عراق و سوریه، گفت: جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه صف کشیده اند.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در آئین علم بندی عزاداران حسینی شهرستان مراغه که در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: مکتب عاشورا هویت شیعه و رمز نجات جامعه بشری شناخته می شود.

وی با بیان این‌که رمز نجات بشری از یوغ مستکبران عالم تنها تأسی از مکتب انسان‌ساز عاشورا است، خاطرنشان کرد: باید به این حقیقت ایمان داشت که امروز معارف عاشورایی، نگهبان اسلام و انقلاب در برابر تمام توطئه ها و دشمنی هاست، هر چه داریم به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) و نهضت عاشورا است.

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با تأسی از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: رمز تداوم و بقای نظام نیز تنها تمسک به این مکتب است، هرگاه مسؤولان نظام و مردم از آموزه های این نهضت منحرف شوند و یا غبار فراموشی در جامعه پراکنده شود، دشمنان بر ممالک اسلامی تسلط خواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم با تأسی از قیام حسینی و معرفت حضرت قمر منیر بنی هاشم(س) در دفاع از نظام اسلامی و حرم اهل بیت عصمت و طهارت جانفشانی می کنند، افزود: امروز به وضوح مشاهده می شود که روحیه شهادت طلبی و ازخودگذشتگی با تاسی از نهضت عاشورا همچنان در ملت ایران وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال پرشور جوانان آذربایجانی برای اعزام به مناطق عملیاتی عراق و سوریه، گفت: جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه صف کشیده اند؛ اما باید دانست که کمک به رزمندگان و مدافعان حرم که در خط مقدم جبهه های نبرد علیه تکفیری ها هستند، دارای ارزشی برابر با مبارزه رو در رو با دشمن است.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهمترین پیام عاشورا است که انجام این فریضه واجب الهی منحصر در زمان و مکان خاص نیست؛ امر به معروف و نهی از منکر روح حماسه عاشوراست و بر عهده همه اقشار اجتماعی واجبی فراموش نشدنی محسوب می شود.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‎‌که فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها در مواردی خاص مورد تأکید قرار نگرفته است، گفت: عمل به این فریضه دینی تنها با رعایت شرایط و براساس قانون برای پویایی هر چه بیشتر احکام دینی در جامعه است، اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، دیگر احکام دینی نیز تعطیل خواهد شد.

گفتنی است، آئین سنتی علم بندی در شهرهای مراغه و عجبشیر همزمان با روز سوم ماه محرم محلاتی قدیمی برگزار می شود که عزاداران حسینی با علم بندی مساجد، تکیه ها و حسینیه ها و همچنین قرائت دعا، به ویژه زیارت عاشورا، توزیع نذورات و با ذکر یاحسین و یا ابوالفضل به سوگواری می پردازند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات